Артистите в него не получават заплати от държавата. Издържат се от проекти и продажба на билети.
„Всеки от нас в театъра изпълнява по няколко функции – разказа пред Радио София Петър Пашов, директорът на театъра от 1992 година. – Важното е, че засега успяваме да запазим това пространство за безкомпромисни опити.“
Играят се куклени представления и за деца, и за възрастни.
Напоследък приятно се е завишил интересът към вечерните представления.
„Идват зрители от цяла София. Последната година беше доста силна по отношение на участия във фестивали и награди“, допълва Пашов.
Сред последните успешни спектакли са „Лукчо” (награда за мъжка роля за Ахмет Исмаил, Богдан Бухалов и Калин Зафиров и награда за женска роля за Мелин Ердинч отМеждународния куклено-театрален фестивал "Пиеро" Стара Загора 2021) и „Пиано на луната“ („Икар“ 2021 на Съюза на артистите в България за индивиуално постижение в кукленото изкуство за Петър Пашов и номинация за 2021 за най-добър куклен спектакъл).
С Петър Пашов разговаря Мария Бояджиева.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..