„Здравеопазване“ е сферата, за която компаниите са дарявали най-много през 2020 г. В отговор на кризата с Covid-19 и апелите за помощ от страна на институции и болнични заведения, корпоративните дарения бяха предимно на финансови средства и материали (специализирана апаратура, тестове, дезинфектанти, лични предпазни средства). Освен за здравеопазване, компаниите даряваха и за инициативи и проекти в образователната и социална сфери, свързани с необходимостта от трансформиране на подкрепата за най-уязвимите в кризата.
Това се казва в доклад на Българския дарителски форум (БДФ) с проучване и анализ на тенденциите в дарителството у нас.
Общият обем да направените дарения надхвърля 117,2 млн. лева.
Най-голям дарител на финансови средства са компаниите, следвани от фондациите. Индивидуални дарители се нареждат на трето място.
Компаниите са дарили почти половината от предоставената подкрепа (58 011 004 лв., 49%).В сравнение с предходната 2019 г. се забелязва ръст от 30% за даренията от физически лица.
„Изглежда странно, но точни в годината, когато трябваше да преодоляваме много изпитания, хората се показаха като по-щедри. Явно изпитахме потребност да проявим емпатия, да виждаме и откликваме на човешката нужда“, коментира пред Радио София Боряна Кирилова, програмен мениджър от БДФ.
Covid кризата (здравеопазването) е изместила образованието като предпочитана сфера за частните дарители през последните години. Началната вълна от материали за болници и подкрепа за медиците след това е преминала към дарения за преодоляване на социалните последствия.
Водеща мотивация за даряване не е някакво данъчно облекчение, колкото кауза, решаването на проблем. Нараснали са ролята и доверието у гражданските организации.
Бизнесът реагира адекватно. Дори големи компании, изненадващо бързо са сменили приоритетите си при появата на коронавирусната пандемия.
„Все повече компании са убедени, че всяко едно предизвикателство в обществен план ги засяга пряко. Оттук идва желанието от тяхна страна да влагат усилия и средства за преодоляване на възникналите трудности и препятствия. И у нас фирмите осъзнаха и отчитат успехите си не само с печалбите си, но и с приноса си към обществото“, коментира Габриела Маринова от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
По думите ѝ корпоративната социална отговорност (КСО) се разви доста и е фактор както между конкуриращите се фирми, така и в очите на самите служители. И КСО се забелязва както от обществото като цяло, така и от младите хора, потенциални кадри в съответната сфера.
Чуйте разговора на Катя Василева с Боряна Кирилова и Габриела Маринова.
Oтиваме до Поморие, за да ви срещнем с адв. Елиза Николова - председател на професионалната асоциация на медиаторите в България: "Покрай калолечението, в Поморие се разви целогодишния туризъм. Калта се извлича от соленото езеро, известно от римско време. В 1930 Поморие е обявен за курорт - той е един от най-старите. По времето на социализма бяха..
Поредният колега от екипа на Радио София, чийто аудиопортрет правим тук, е Елена Пъневска: "Аз съм много странна птица - много общителна, емоционална, но и много притеснителна и сигурно затова много харесвам радиото. Още в първи курс в Университета си намерих стаж в радио, оказа се магия. В Радио София много бързо намерих своето място. Имаш възможност..
На 2 април тази година Висшето училище по застраховане и финанси ще бъде домакин на пътуващата от Италия асоциация „Предприемачо, не си сам“. На събитието ще бъдат проведени лекции, които целят да обърнат специално внимание на собственици на бизнес в затруднениe по една или друга причина. Toва е и дебютът на Асоциацията в България. Слушаме Анита..
Д-р Йорданка Господинова е треньор по здравословно хранене, един от първите хранителни коучове в България: "Влизаме в пролетния сезон след един малко по-тежък от хранене и обездвижване период. Предлага се богат избор от зеленчуци и плодове - маруля, спанак, лапад, коприва. Протеините да са по-леки: риба, пиле, мляко. Да се увеличи приема на вода и..
Поредната витошка хижа, чиято съдба и име са доста красноречиви, е Фонфон. Но преди това, закратко се отбиваме в Кумата, една от най-големите на Балканите преди около век. Откъде идва името Фонфон, кои са "фонфоните" и какво я е отличавало от другите хижи? Коя е хижа "Луничка" и какво общо има с хижа Фонфон ? Защо след пожара в 60-те тя не се изгражда..
Три от знаменателните обекти на ул. Шишман. Първо - галерията на Тръпко Василев, открита с изложба на Николай Павлович. Какво обещават рекламите за нея? Кои са художниците, чиято кариера започва там? Другият - гробницата на Батенберг. По време на строежа ѝ това е краят на града, а на мястото е била първата, т.н. Александровска болница. Какъв е мраморът,..
Ако сте се чудили кой е човекът, чиито бюст-паметник се възправя пред Спортната палата на бул. Васил Левски в столицата - Адресите на любовта ви отговарят. В предаването звънтят копита, щраква секс капан на ЦРУ и генерал Владимир Стойчев дава уроци по целуване на ръка. Участникът в две олимпиади, два преврата и четири войни е..