"Когато ние търсим отговорност от институция, било то медия, или платформа за разпространяване на медийно съдържание, какъвто е случая с фейсбук, ключовият въпрос винаги е този за това, кой носи отговорността", каза доц. Осиковски и допълни, че когато се отнася за потребителите, те лесно могат да понесат отговорност, ако направят нещо нередно.
Освен това той каза още, че е трудно да се определи отговорността, когато става въпрос за алгоритъм и е много по-трудно, когато тя се прехвърля към човешки труд, който е отговорен за контролиране на съдържанието в медийната платформа.
"Адекватно и отговорно ли се справя тази социална мрежа с това? Отговорът на този въпрос е НЕ", заяви доц. Осиковски и добави:
"Фейсбук е една гигантска глобална корпорация, която присъства във всички точки на планетата. За да се контролира съдържанието, което циркулира във фейсбучна среда е необходимо огромно количество автоматизиран, тоест, алгоритмизиран труд, но и огромно количество човешки труд. Това са т. нар. "модератори на фейсбучно съдържание""".
Той каза още, че това се извършва от корпорацията гигант и нейни под и под-дизпълнители, отговорни за ръчния труд на дребно на терен.
В петиция до ФБ и ЕП български общественици твърдят, че непрозрачните механизми на ФБ за контрол на българоезичното съдържание подпомагат "трол фабриките".
По този въпрос доц. Осиковски сподели, че от фейсбук не очакват реакция, тъй като са голяма компания и не правят контрол на съдържанието, а това се извършва от подизпълнителите и единствено ЕП може да насочи регулациите си в такава посока, че тази глобална корпорация да реагира.
"Става дума не ЕП да вземе в себе си инструментите за контрол на съдържанието, не да казва ЕП или ние, какво може и какво не може да се публикува, какво трябва и какво не трябва да се премахва, а просто да се замислим много сериозно и много ефективно за една общоевропейска регулация, която гарантира отчетност", каза доц. Осиковски.
Още подробности можете да чуете в звуковия файл.
Красимир Недялков – известен дизайнер и изпълнител, организатор на наградите за мода, шоу и бизнес: "Наградите са на 10 октомври, винаги се опитвам да правя нещо различно. Ще имам ководещ робот. Интересът е огромен, но пространството е бутиково. Гостите са строго поканени. БНР също е сред номинираните. Работя с много голяма лекота, с желание, това..
Георги Михалков – известен български режисьор и мениджър на Сити марк арт център е първият ни гост и същевременно домакин, тъй като изнесеното ни студио се намира именно там: "Спектакълът бе по инициатива на създателя на фестивала в Балабановата къща Мила Павлова. Това бе първият прочит на великолепния превод на проф.Шурбанов миналата година. На..
Тайните и любопитните истории на ул. “Хан Крум” започват с кооперация "Царъ Крумъ" от края на 20-те години на миналия век, част от софийския архитектурен модернизъм. Там са снимките на култовия филм "Топло", но парното им е пуснато чак 10 години по-късно. Малко по надолу е домът на учителя по български на княз Фердинанд, Добри Ганчев, чиято книга..
Наричат го "последният бохем на Копривщица" или "Чичо Сашо" от радиоточката на Копривщица. Като художник рисува своите вдъхновителки и неземната хубост на родния град. Четката му е искрена. Подробности от близкия му приятел Дойчо Иванов, уредник в къщата-музей "Димчо Дебелянов". Но и от друг копривщенец, бивш уредник на същата къща-музей Славимир Генчев...
Дора Габе и Елисавета Багряна – явни „врагини“ или тайни приятелки? Сложната конфигурация в любовните истории на Дора Габе и Елисавета Багряна е най-заплетеният многоъгълник в българския литературен живот. Според градските легенди двете поетеси споделят най-малко петима мъже, но сред тях безспорно изпъква проф. Боян Пенев...
Андрей Андров ни представя третия брой на антология "Дъга": "Мога да се похваля, че се усеща заздравяване на комикс-културата в България. Възродихме идеята на комикс-бистро, които се събираха веднъж на месец - рисуване на комикс, лафче. Заехме тази практика, има интерес от млади - от 20, 30, 40-годишни. Имаме разширен редакторски екип, който подреди..
Милен Хальов оставя настрана богатия си арсенал от фантастични герои и създава съвсем истинска и по детски забавна история, вдъхновена от неговия собствен опит като учител. Писателят със змейско въображение ни кани в класната стая на книга първа от новата си шеметна поредица – "Комикс клас" : "Имах строг график, като издам една книга да имам..