Той каза, че:
“За нас е важно какво мисли публиката, питаме хората, пишем си с тях, разговаряме и започнахме да получаваме по-често обратна връзка от родители, които питат “къде са детските филми?”, и ние направихме тогава анализ на нашата програма за една година назад, и се оказа, че близо 90% от събитията ни са с възрастово ограничение”, сподели Спасов.
По думите му, късометражното кино е по-грубовато, по-сурово и по-директно, отколкото големите детски филми, които минават през по-сериозен творчески процес и това е предпоставка много рядко да има детски програми в късометражното кино.
“На децата им е изключително интересно, както и на предишните събития и освен това смятам, че е много важно те да гледат късо кино. Защото както ние възрастните, така и те са вече навътре в технологиите и социалните мрежи, а покрай това в последните години вече е много популярно краткото видео съдържание, ултра краткото. Става въпрос за 6 до 10 секундни видеоклипове”, сподели Спасов. Той каза още:
“Все-повече ситни различни сегменти съдържание гледаме и все по-малко гледаме големи стойностни неща. И от тази гледна точка за децата късото кино има страхотни ефекти, то ги изненадва, както и нас то ни изненадва, което му е хубавата страна и някак си те започват да задават въпроси на родителите си”.
По темата се включи и режисьорът Камен Стоянов, който сподели, че предимството на късото кино пред големите пълнометражни продукции е свободата да се правят по-нестандартни идеи. За филма си “Нагоре и през” Стоянов каза, че идеята е тръгнала от изоставена сграда, която е била хотел и той е решил да я насели с интересни случки.
“Аз тръгвам от морското равнище, от морето с една празна кофа, която се пълни и се изкачва чрез един въжен асансьор много дълго и нависоко, високият бряг на Калиакра, и всъщност целият разказ става чрез главния герой, който може би ако има главен герой това е кофата. Кофа, която най-накрая се излива в един ров отзад, който би трябвало да бъде басейн и се завърта целият кръг”, каза Стоянов.
Той допълни, че всички, които участват във филма са непрофесионални актьори и в него няма реплики. Освен това каза, че извън България късото кино съвсем достойно също е прието на международните форуми за визуални изкуства.
Относно инициативата на проекта “Кинематограф” да се предлагат по време на пандемията безплатни прожекции всеки ден Юлиян Спасов каза, че за 5 месеца зрителите са били 92 хиляди. За филма “Нагоре и през”той сподели, че препратката е за спасяването на водата, за това, че тя става все по-дефицитна.
“Филмът е една дистопия, която просто изумява с тоталната неефективност, която се наблюдава във всяка една операция, във всяка една сцена, всяко едно действие, което се извършва в този филм е фрапиращо неефективно”, заяви Спасов.
Той каза, че прожекциите ще започнат на 21 април 2022 г. от 20:00 ч. в “Сине Гранд”, а това лято предстоят много прожекции в цяла София и допълни, че има идеи за киноклубове в училище.
“От 2015 г. сме направили над 30 киноклуба тестово, по покана на различни училища и разработихме програма, чиято цел е чрез късо кино да подобрим взаимоотношенията между децата, до колкото може и да намаляваме нивата на агресия", допълни Спасов.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
За програмата на предстоящото единадесето издание на Синелибри, разказа Юлия Владимирова, която е част от екипа на Международния литературен кинофестивал. “Фестивалът ние си го отглеждаме вече много години, той се разрасна буквално в нашите ръце и затова ни е толкова скъп. Най-важното е, че той “отгледа“ и своята публика. И тъй като..
Ученици от 5 и 7 клас от училището в село Кладница дискутираха темата за агресията в училище с инспектор от "Детска педагогическа стая“ при Второ РУ в Перник. На децата са били разяснени видовете агресия и действията на полицаите и училищното ръководство при констатиране на насилие в училищата. Обяснено им е било и сътрудничеството с Отдела за закрила..
Неформален арт колектив ще представи на 11 октомври (събота) първата си изложба в София - “Фрагменти от пространства”. С тази изложба, колективът заявява себе си и своето място в изложбения живот на столицата. В Неформален арт колектив влизат художниците Деница Михайлова, Боряна Боко, Велина Гребенска, Илиан Урумов, Кирил Киров и Диян Ангелов, заедно с..
В София съществува т.нар. граждански бюджет под формата на програма “София избира”. “Най-важното на гражданския бюджет е, че хората сами решават какво ще бъде реализирано и какво - не, чрез гласуване, т.е. те дават идеите, те гласуват, а ние осъществяваме проектите“, заяви Надежда Бачева , зам.-кмет по социалните дейности към Столичната община...
От 8 октомври започва налагането на ефективни санкции на търговците, които не спазват разпоредбите на Закона за въвеждане на еврото в Република България. Търговците, които не изписват коректно цените в левове и в евро, ще бъдат глобявани, както и тези, които при липсата на икономически предпоставки, вдигат цените си. Периодът на адаптация, при..
Камион на общинското предприятие "Софекострой" започна да разчиства купищата събрани боклуци в столичния квартал "Красно село", съобщи кметът на района Цвети Николаева. "Получаваме помощ от "Софекострой". Благодарим от сърце. Един от камионите, който чисти район "Красна поляна", започна да чисти и ж.к. “Славия", заяви Николаева във Фейсбук профила..
Европейското пространство за езикови данни и Институтът за български език към БАН събират експерти от българските технологични компании, публичната администрация и научните среди, за да обсъдят значението на езиковите данни за развитието на езиковите технологии и инструментите, базирани на изкуствен интелект, в България. Събитието ще се проведе през..