Спектакълът ще бъде изигран от 12 български танцьори. Станислав Генадиев разказа повече подробности за представлението пред Радио София. Той хореограф и танцьор, автор на музика за театрални и танцови спектакли и асистент-хореограф на Орландо Родригез.
По думите на Генадиев, "In C" може да бъде определен като "музикален шедьовър", защото е базиран на композицията на Тери Райли. Композицията съдържа 53 музикални фрази, които могат да бъдат изсвирени от неопределен брой музиканти, които могат да импровизират с тях по какъвто искат начин. Той допълни, че самата хореография също е базирана на този принцип.
Генадиев сподели, че се среща с един от асистент-хореографите Орландо Родригез и прекарва два дена с него в онлайн уъркшоп, тъй като спектакълът е възникнал по време на пандемията през 2020 г. Освен това каза, че по думите на Саша Валц, тези 53 партитури могат да бъдат изучавани и танцувани от различен тип хора, без да е нужно те да са професионалисти.
""Топлоцентрала" беше така добра да събере идващи от различен артистичен бекграунд хора, които в крайна сметка се обединяват под мотото на този проект", заяви Генадиев.
По темата се включи и Искра Проданова:
"Като танцьор и хореограф бих казала, че това е предизвикателство, което е много интересно. Процесът е на много нива и това наистина го прави процес, в който може човек да се хвърли и да се чувства дори, и като 5 годишно дете, което изследва различните възможности в тази композиция".
По думите й, самият спектакъл е много цветен и създава усещането за това, че хората празнуват чувството "на заедност".
"Като първа продукция на "Топлоцентрала" това е една силна заявка и то с български танцьори. Бих казала, че е страхотно усещането също на тази среща в нашия екип", каза Проданова.
След софийската премиера на "In C" предстои гостуване на спектакъла във Варна и други градове на страната.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..