Д-р Тамар Елрам, директор на болница Адаса в Ерусалим, поет, майка на 5 деца и лекуващ лекар. Как успява? Кореспондентите ни в Израел Искра и Феня Декало разказват:
"Родена съм в семейство с 6 деца. Бях на 5 години ,когато се преселихме в Израел. Баща ми се пенсионира като юрист,а майки ми още работи като директор на заемния отдел на националната библиотека на Израел. В семейството ни всеки си знаеше задълженията, като по-големите помагахме на по-малките. Нямахме дори детегледачка и домашна помощница. На 13 години се ориентирах към медицината. В такова голямо семейство, винаги има нужда един да се притичва на помощ, ако някой се разболее и да знае какво да направи докато пристигне квалифициран лекар.
Моделът на управление и разпределение на работата в семейство взаимствах от родителите си. И досега смятам, че ако нещо може да се купи с пари, се купува и не се хаби ценно време за него. Времето е най-скъпият ресурс и се изразходва рационално.
Мисля, че жените, които не са намерили реализация и извън семейството, ги мъчи угризение на съвестта, че не са се реализирали докрай. Това неудовлетворение се отразява и в отношението към децата. А те не са виновни за избора, който е направила. Всяка жена, независимо от образованието й, е роден мениджър. Тя следи всичко в дома да е наред. Не приема „козметичните ремонти“, а иска всичко да е стабилно. Така постъпих с болницата: не приех „разкрасяването й“ с килимчета или цветенца, а започнах ново строителство. На жената-майка не й досажда монотонната работа, като това че сега е нахранила децата, но след няколко часа пак ще са гладни, че сега е почистила, а след няколко часа пак ще мръсно и разхвърлено. Тя разпределя кой с какво ще се включи в домашния труд: децата - след училище, съпругът- след работа."Гвардейският оркестър на България е първото музикално формирование в България, осъществил и първите записи в различни жанрове, които ще чуем тук. Историята на оркестъра е описана в книгата на д-р Галя Грозданова-Радева, тук е и Стефани Михайлова, съдействаща за съставянето и представянето на книгата:
Преводачката и журналистка Вера Балабанова е последната жена в живота на поета-символист Теодор Траянов. Тя остава с него до кончината му, въпреки че той редовно я води на гроба на голямата си любов, актрисата Дора Дюстабанова, и казва че иска да бъде положен до нея. Писателят признава пред своята Вера: „Не съм носил добро на жените, не съм…“..
От двора на БНР търсим 10 градски съкровища в интерактивната градска игра. Трудни ли са местата, които трябва да бъдат открити? С нас е и водещата в "Легендите на София" Магдалена Гигова. Нейна е идеята участниците да си включат крачкомерите и да не тичат, за да не се объркат с участниците в маратона.
Отличителна черта на най-стария музикален фестивал у нас – „Варненско лято“ е международния симпозиум , който за шеста поредна година събира изтъкнати европейски музиколози в морската ни столица със специално подготвени доклади. Досегашният път на темите, провокирали създаването на доклади минава през теми като „ Творческият процес през погледа..
В последния работен ден от седмицата, темите от деня в предаването "Форум“ коментираха политическият анализатор и преподавател в НБУ Любомир Стефанов и Пламен Димитров от Българското геополитичиско дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Политически обзор на седмицата - кризата с боклука и последствията след..
Преди седмица жителите на Белица излязоха на протест заради състоянието на пътищата в района. Пътната отсечка с дължина над 63 км свързва Софийска с Пазарджишка област, като е и най-пряката връзка между столицата и град Панагюрище. Освен това пътят свързва няколко села в района с по-големите населени места. По думите на шофьори и живеещи..
Няколко изложби, посветени на живота и изкуството, което създават Жан-Клод и Кристо Явашев, привличат почитателите им в различни градове - едната изложба е в Париж, друга предстои да бъде открита в София, както и една изложба в Габрово. Освен това наскоро Париж кръсти нов площад на името на артистите Кристо и Жан-Клод. Площадът се намира в..