На предните избори беше ясно кой ще управлява, а не се не беше яснок кой ще победи. Днес беше ясно кой ще победи, а големият въпрос е кой и как ще управлява.
Партиите не успяха да надскочат себе си. Те достигат до все по-малко български граждани и носят отговорност за ниската избирателна активност на тези избори.
Това коментира пред Радио София политологът Любомир Стефанов.
"Българските граждани за четвърти пореден път в рамките на една година решават по един и същи начин - следователно "изгубени в превода" сме не ние, избирателите, а политиците, които не могат да разберат посланието.
В крайна сметка политиците не са на висотата на заявката, която те самите си слагат. Имат претенцията да управляват, че знаят рецептата за излизане от кризата, за стабилизиране и просперитет на държавата, а в същото време казват: Ние имаме червени линии."
По думите на Стефанов предишните управляващи сами провалиха собствената си теза, че продължават промяната и въобще че са носители на промяната. Това показва сериозният процент от изгубени гласоподаватели.
"Възраждане" почти са удвоил броя избиратели, но съотнесено към ниската избирателна активност това е загуба за България.
От ГЕРБ сега трябва да преценят колко позитиви носи сегашната ситуация за тях. Спирала от избори е вредна за държавата. Претенциите на Борисов, че е единственият, който притежава държавническо мислене и стратегическа визия за управлението, трябва да се доказват с дела.
ГЕРБ очевидно трябва да внесат нюанси и да коригират представата на гражданите за партията.
Да не забравяме, че и от тази партия са отговорни за ниската избирателна активност. Това, че са първи, е малко като Пирова победа, допълни политологът. И обобщи:
"Ако трябва да перифразирам някои изказвания от днес, очевидно за никоя партия коалицията с българските граждани не се осъществи."
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.
През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..