С режисьора Илия Костов говорим за тенденциите в съвременното българско кино:
"Промениха се закона и правилника, не знам за хубаво или лошо. Има тенденция към фестивално, елитарно кино. Ефектът е по-скоро прагматичен, а не художествен. Световните промени имат отражение. Аз се придържам към по-традиционни стилистики, свързани с филмовия разказ. Както казваше Бунюел, никога да не доскучава.
Героите на филма ми "Пътуващо кино" са достатъчно възрастни, за да бъдат забравени. Те са преживели това, което е в драматургията. Подобна история би била интересна за всеки актьор, но това е първия пласт, вторият е за странното ни общество. Всеки търси да открие някаква надежда, което е пълен абсурд. Няма комедия без тъга, тогава тя е елементарна. Истинската е трагикомедията, на границата между смеха и тъгта. Сега това се нарича комедийна драма, това е симптоматичен знак.
Нашето поколение мина през всички вълни. Тях ги характеризираше гледаемостта. Голата претенция на псевдоинтелектуалност започва много да ме дразни. Навсякъде има фестивали и всеки се бори за своите отличия. Големите кинематографии изваждат годишно 15-20 добри филма. Но тенденциите трябва да се преживеят. За мен добър филм е, ако искаш да го гледаш отново.
В последните години начинът на разпространение на един филм се промени много. Има аудиовизуални произведения, които не могат да се наричат филм. Ще има реставрация на филмовия разказ. Технологичният момент ще продължи да се развива, но тайно се надявам истинското кино да продължи да съществува. Доброто кино, музика, текст, не могат да бъдат изтрити от технологиите.
Не всеки текст е сценарий. За съжаление законодателството го допусна. Либерализацията на процеса позволява да се появят тенденции, които нямат общо към правенето на сценарий и филм. Не може да смесваш вид кино с жанр. Ако към сонета добавиш още два стиха става обикновено стихотворение. Филмовият диалог не е приказване. Сега работя върху интимен документален филм за Кръга "Мисъл". Историята на Яворов с Мина и Лора е стандартизирана, но има нови проувания и ще се постарая да бъде интересно. Нямам болезненост към успеха."
Пред микрофона на Даниел Ненчев последователно застават Иван Лечев, Стефан Вълдобрев и Белослава със специален поздрав към БНР и неговите слушатели в празничния ден: "Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..
Програмата за индикативна превенция на употребата на психоактивни вещества за тийнейджъри, младежи, техните родители и близки „Ценните връзки“ е създадена от Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите – София. “В нашия център се занимаваме с превенция. Има универсална превенция, която е насочена към хора, които приемаме, че не..
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъдиха темата на деня - взривът в Банкя, както и някои универсални проблеми като проблемите със здравеопазването: взривът в Банкя - колко отговорни сме за безопасността на домовете ни отговорно общество - хора, които се грижат за здравето си; липсата на добри..
Взривът е възникнал вследствие на технически проблем, най-вероятно в горелката на газовата инсталация в самата къща и взривът е бил доста голям, защото една голяма част от къщата е съборена от взрива, казва кметът на Банкя Рангел Марков . На този адрес са живели двама души - брат и сестра, които към момента са в неизвестност . Все още от..
В петъчното "Радиокафе" гост и събеседник е една космополитна личност, по думите на домакина и водещ Даниел Ненчев. Боян Бенев предприемач, пътешественик, писател, музикален продуцент. Сам осъзнава и признава, че се занимава с много и различни дейност и. Носи различни шапки. Влиза в различни роли. " Най-ценното е възможността да..
От 2023 г. тенорът Ангел Антонов е солист в състава на Националната опера в София. Завършил е оперно пеене в Неапол при Луиджи Джордано Орсини. И е написал книга за Райна Кабаиванска, която се нарича "Весталка на операта" . "Много рядко такива книги се пишат от певци. А ние познаваме процеса, знаем какво се случва; от друга страна големите..