Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Тик-ток" - в услуга на бизнеса

Снимка: Радио София

Изгубени или намерени в комуникацията? Формите на общуване в съвременния свят са различни, а в ерата на социалните мрежи "Тик-ток" също е на мода и може да бъде възможност за бизнеса. Подробности пред Радио София разказаха Виктория Блажева – запален тик-токър, първи вицепрезидент, директор "Стратегия и бизнес" на УниКредит Булбанк и експерта по дигитален маркетинг Георги Малчев.

По думите на Малчев "Тик-ток" е идеалното място, където можеш да покажеш, че се шегуваш със себе си, или рязко да свалиш статуса на водеща банка или човек. Блажева сподели, че използва платформата, защото работи в сферата на комуникации и иска да е в час с новите тенденции. Освен това "Тик-ток" предлага и различни онлайн обучения, а едно от нещата, които "Тик-ток" промени е, че алгоритмите са на база това какво потребителите гледат.

"В другите социални мрежи се издигаш нагоре, когато имаш повече последователи, когато имаш лайкове. В "Тик-ток" алгоритъмът въобще не приоритизира това, че някакви хора са ти го лайкнали. Повече приоритизира, когато някакви хора са сейвнали твоето съдържание. Трябва да създадеш такова съдържание, което някой да иска да си го запази и това е най-висшата форма на харесване", отбеляза Блажева.

Тя допълни, че например ако някоя компания предлага обучение, "Тик-ток" е идеалното място за т. нар. "едютеймънт" или забавления с форма на образователен елемент.

"В Щатите вече има доста проблеми свързани с хора, които дават финансови съвети. Съвети, които са сработили за тях", каза Малчев и поясни, че в момента не Гугъл, а "Тик-ток" е търсачката за съдържанието, което хората искат.

"Алгоритмите, устройствата ни познават по-добре от самите нас. Те знаят какво да ни покажат, за да не се откажем. Те знаят как да направят така, че ние да искаме още и още малко и след това кой носи отговорност? Човекът, който управлява дистанционното", каза Малчев.

"Усмивката е най-подценяваният комуникационен инструмент. Най-доброто продажбено умение е усмивката и тя не се случва в "Тик-ток", тя не се случва в социалните мрежи, а се случва на живо", сподели Блажева. Тя допълни, че когато пишем текстово съобщение ние не предаваме цялото си настроение и е възможно другият човек да го изтълкува погрешно.

Относно това дали "Тик-ток" е в помощ на бизнеса, Блажева каза, че може да бъде, стига човек да има какво да предлага, да има желание да го направи и да бъде автентичен в това, което прави.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Софийски разкази - Историята на Националната библиотека

Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..

публикувано на 31.05.25 в 16:00

Историята оживява - Реките на времето

Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..

публикувано на 31.05.25 в 15:00
Николай Райнов

Адресите на любовта – Николай Райнов

Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...

публикувано на 31.05.25 в 14:00

Провокираме младите да поискат, даваме им сцена

Проектът „Богини на водата“ стартира - деца и младежи между 15 и 29 години ще могат да се включат в арт ателиетата му. Сред тях са дизайнерско ателие, литературно ателие, музикално ателие и още. Инициатор е авторът и основател на сдружение „Благ ден“ – Виолета Янушева, с която разговаряме: „Идеята се роди в една нощ. Символът на Банкя е водата..

публикувано на 31.05.25 в 11:15

Библиотеката трябва да изглежда атрактивно

Александър Шпатов и поредната инициатива " 2025 книги за българските библиотеки". За поредна година по повод 24 май, читАлнЯта предизвиква всички любители на четенето да подкрепят българските библиотеки. Целта тази година са 2025 нови книги до края на юни, които ще се дарят на читалищни, училищни, общински и регионални библиотеки в цялата страна...

публикувано на 31.05.25 в 11:06

Изкуството е зад ъгъла

Георги Кузмов, кмет на район Оборище представя поредното издание на " Голямата маса на Оборище". Сърцето на район Оборище ще посрещне съседи, артисти, малки и големи бизнеси и хора около „Голямата маса“ – онова специално място, където непознати стават съседи, а споделената храна е повод за нови приятелства. Да споделиш храна със съседа е безценно...

публикувано на 31.05.25 в 10:21
Витошко лале 2

Планината е празник

Ема Паунова ни кани на откриване на летния сезон на Витоша с голям празник. Два лифта ще работят и това лято над София. В деня на откриването, на долна станция на Витошко лале 1 ще има музика и изненади за туристи и колоездачи: "Откриваме трасето за спускане на колоездачите по Витошко лале, а утре празникът ще е специален за децата и..

публикувано на 31.05.25 в 09:49