“Зелен ринг София“ е независим проект, целящ адаптирането на изоставени пространства и жп линии около центъра на София в нова инфраструктура, която да свърже градската среда.
Той представлява една отделена от трафика, свързана вело- и пешеходна зона, която обединява парковете в града, централни и периферни квартали и много спортни и културни съоръжения. Може да бъде използван както за алтернативен вид транспорт, разходки, почивки и туризъм, така и като платформа за културни, спортни и образователни мероприятия.
Целта е да се обедини градът и да се съживят изоставени градски пространства и занемарени квартали.
В София съществуват повече от 20 км изоставена жп инфраструктура, включително принадлежащи пространства, сгради и бивши гари.
“Представлява едно трасе от 30 км, можем да си представим едно зелено околовръстно. По тези бивши железопътни трасета отдавна не върви влак и там е избуяла растителност и дървета. Те са се превърнали в едни прекрасни тихи места. Искаме да ги запазим и да използваме потенциала им - каза в ефира на “Нашият ден“ Светослав Александров, съосновател на фондация “Зелена линия София“ - Представяме си го с алея за пешеходци и велосипедисти. Искаме да запазим жп линиите и те да са елемент от цялото. Да запазим паметта на това трасе и да разказваме историята на старите товарни железопътни линии, защото са били много интересен и хубав елемент от цялото“.
Според него "може би това ще е първият ринг в Европа. Има такъв в Атланта, в САЩ, има и проект в Париж в момента. Можем да се гордеем, че има нещо, с което София да дава пример на останалите градове“.
Още по темата вижте тук.
Към този момент не е възможно да се отворят бус лентите в София за пътните превозни средства, за да се намали трафика, който се образува заради липсата на градски транспорт. Няма да може да се използват безплатно и платената синя и зелена зона за паркиране в центъра на града. Ще се търси начин за компенсиране на пътниците, които са си купили..
Бъдещата метростанция на кръстовището между булевардите "Шипченски проход“ и "Асен Йорданов“ ще носи името "СК ЦСКА". Решението бе подкрепено от 31 съветници на днешната сесия на Столичния общински съвет. Първоначално беше гласувано метростанцията да се казва “Шипченски проход“, но по настояване на кмета Васил Терзиев решението беше върнато за ново..
За втора поредна година София отчита успешно спазване на европейските и национални норми за качеството на атмосферния въздух по показател фини прахови частици (ФПЧ10), съобщават от Столичната община. Данните за 2024 г. показват, че броят на дните с превишение на средноденонощната норма (50 µg/m³) е под допустимия максимум от 35 дни за всички..
Подписка за безсрочни стачни действия започват протестиращите шофьори в автобусен гараж "Земляне". Те уточниха, че ако бъде постигнато споразумение с Общината, са готови веднага да започнат работа. Един от водачите сподели: Трети ден без наземен градски транспорт в София, метрото работи Терзиев: Исканията на протестиращите..
След протестите за ръст на заплатите в градския транспорт и обществените медии специалистите в музеите и художествените галерии също ще протестират. Трети ден без наземен градски транспорт в София, метрото работи "Преди всички с ниски доходи"... Протестът на обществените медии в центъра на София Работещите в БНР, БНТ и БТА на..
"Исканията на протестиращите са неразумни. Не знам какво се прави, когато на масата имаш неразумно искане за много средства, които нямаш от къде да набавиш". Това заяви в ефира на NOVA кметът на София Васил Терзиев по повод протеста на шофьорите от градския транспорт в столицата. "Не виждам как мога да дам това, което протестиращите искат. Не е..
Трети ден градският транспорт в София е спрян заради протеста на работещите в общинското дружество с искане за увеличение на заплатите. Денят е учебен! Автобуси, тролеи и трамваи остават в депата. От "Метрополитен" съобщиха, че и днес ще обслужват пътници с повече мотриси и на по-малки интервали от време. Текучеството от хора е голямо, установи..