Представлението е в стил „вербатим“, т.е дословно и на момента, а в ролите влизат Василия Дребова и Живко Гущеров. Композицията и текстът са на театралния режисьор Неда Соколовска.
Проектът „Вход“ датира от 6-7 години. Започва като платформа за документално изкуство, каза в предаването „Радиокафе“ Неда Соколовска.
„Последната част от този проект беше по-фокусирана и създадохме „Вход А“, „Вход Б“, „Вход В“ и премиерата, която предстои на „Вход Г“. Започнахме да развиваме вербатим стендъп. Това беше чист експеримент. Ние създаваме спектакли изцяло и само от интервюта, които провеждаме сами с различни хора по различни теми. Това го правим вече 10 години. Vox Populi е театралната компания, която най-много е развивала тази техника“, каза Соколовска.
Тя обясни, че за спектакъла „Вход Г“, екипът посещава различни столични квартали и влиза във входовете на блоковете.
„Искаше ми се да е само във вход „Г“, но сме влизали и в други входове. В края на крайщата, може ли изкуството да се занимава с всичко или не може? Аз смятам, че то може да се занимава с всичко. Не са привилигировани само големите житейски теми, понякога може някакви, на пръв поглед не толкова важни и грандиозни неща, да се превърнат в много интересен материал и ние това направихме във вход „Г“. Много е любопитно да надникнеш във входа на един блок и да разбереш какво става там – какви са взаимоотношенията, какво се случва вътре в това съжителство“, каза Соколовска.
По думите й, съвременното общество има нужда от реактивно изкуство, което дава рефлексия на нещата, които ни се случват в живота. „Авторското изкуство все по-малко ме вълнува“, добави Неда Соколовска.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Цвятко Кадийски за представянето на книгата за първия български ротарианец Събо Николов: "В САЩ, само 10 години след основаването на Ротари клуб, той става член на клуба доста преди появата на клуба през 30-те в България. Майка му е сред основателките на Евангелистката църква в Панагюрище. Събо се бори сам в живота, отива в Пловдив, после в..
Актрисата Каталин Старейшинска за пиесата "Малки красиви неща" в Театро: "Пиесата е съставена от документални истории от една анонимна рубрика, поета в 2010 от нов човек под името "Шугар". Отговорите са доста откровени, свързани са с лични истории и това прави пиесата доста достъпна, всеки би се припознал с нещо в нея. Историите текат на принципа..
Стефан Драгостинов за предстоящия спектакъл по случай годишнината на Драгостин фолк национал: "Създали сме 11 диска с фолклорни песни и инструментална музика с безброй турнета по цял свят. Песните са свързани с фолклорните традиции на много региони освен шопския, една от тях е родопската Рофинка. Марияна Павлова, най-ниският глас в света си дойде от..
Кауза за бебе със злокачествено заболяване събира на благотворителен фестивал , представен ни от Мая Цанева от "Безопасни детски площадки": "Ще бъдем в отоплената тента пред стадион "Академик" и ще съберем лепта от хората, за да може бебето да порасне. Там ще има и детска площадка на закрито. Много красиви и вкусни неща, изработени от доброволци...
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..