Проучването е проведено сред 1200 млади българи на възраст от 18 до 35 г. От него става ясно още, че по-вероятно е потенциални емигранти да станат хора на възраст между 18 и 25 г., отколкото между 26-35 г. Семейният им статус е на необвързани, живеещи с родители или съквартиранти, с по-ниска удовлетвореност от живота си в България и с по-песимистична нагласа за бъдещото си развитие и реализация у нас.
Изследването показва още, че потенциалните български емигранти са с по-висока склонност към поемане на рискове, най-вече социални и финансови и готовност да се разделят с роднини и близки, както и с по-слаби умения за планиране, организиране и контролиране на живота си.
Проучването е направено по проект „Психологични детерминанти на нагласите към емиграция и жизненото планиране при младите хора, в контекста на демографските предизвикателства в България", финансиран от ФНИ-МОН.
Младите българи между 18 и 35 г. съставляват основната част от отрицателния ни механичен прираст в страната, каза в предаването „Ритъмът на столицата“ доц. д-р Диана Бакалова – ръководител на проекта.
„Това е разликата между изселените и заселените в страната. Това означава, че се изселват много повече млади хора на възраст между 18 и 35 г., отколкото се заселват. Ние го обясняваме от една страна с това, че хората вече се установяват, обвързват се, създават семейства, натрупват опит на определени работни места и изграждат някаква рутина в живота си. Има и приемане на ситуацията и свикване“, каза доц. д-р Диана Бакалова.
За да се спре емиграцията на млади български граждани от страната са необходими промени в нормативната уредба, свързани със структурата, функциите и дейността на отговорните институции, повишаване на качеството на средното и висшето образование в страната, адекватно повишаване не само на заплащането на труда, но и подобряване на условията на труд в компаниите и организациите и др.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..