Младата актриса и журналист в БНР Ангелина Грозева играе в спектакъла "Проблем" по разкази на Чудомир (Димитър Чорбаджийски) в Учебния театър в Нов български университет на 15 декември.
Постановчик и режисьор е Стефан Милков, а в останалите роли на сцената излизат Адела Трифонова, Борислав Вълов, Мирослав Митков, Тамара Ангеловска.
Режисьорът играе и моноспектакъл по Чудомир - "Чудомирщини", с който печели различни награди в страната.
Представлението се ражда от учебната задача на проф. Възкресия Вихърова, разказа Грозева в студиото на Радио София. Сценарият е по разказите "Даскалицата", "Наш Пондьо", "За майката и лихвите", "Туристи", "Кумата Берта".
„Проблем“ е една от най-често употребяваните думи в ежедневието ни. Витае около нас с различна сила, в зависимост от това, как е изговорена и до каква степен ни касае. Политически, технически, битови, естетически, междусъседски, световни, на по чашка или на по много. В същността на съвременния човек е заложено, закодирано той да има някакъв проблем, по възможност по-голям, дори да са повече, да жонглира с тях, да се задълбочават, но не и разрешават. А разказите на Чудомир идват, за да ни покажат, че няма разлика в човешките нрави от десетилетия насам, само сме придобили „по-купешки“ речник. И да, началото на проблема винаги е в друг, не в самите нас. Нищо друго не ни остава освен, да се насладим на поредния „Проблем“, коментира Ангелина Грозева.
Според създателите на постановката Димитър Чорбаджийски - Чудомир успява да улови колорита на българските традиционни образи и проблеми, които и днес са актуални. Чрез разказите си успява да осмее всички пороци на българското общество като клюкарене, злоба, присмиване, глупост и да ги представи по забавен начин, но и да ни накара да се замислим.
„В езика на Чудомир се улавя и не само майсторството му с шегите, но и с играта му на думи и богата палитра от думи, с която работи. Не случайно казвам палитра, защото Чудомир е и художник и това наистина се усеща в начина му на писане. И мисля, че това е авторът, който най-умело успява да окарикатури българското общество и чрез платното и четката, и чрез думите в симбиоза“, допълва актрисата.
Ангелина Грозева играе и в моноспектакъла "CabAre на смърт" с режисьор Георги Стефанов. Премиерното представление на 30 юли т.г. играе с благотворителна цел. В него са комбинирани части от драматургията на едноактната пиеса на Деян Дуковски – „Малколм Мухарем“, и популярния филм на Боб Фос – „Кабаре“.
Пиесата поставя въпроса за пороците на днешно време, които използваме като притъпяване на болката, която временно затваряме, докато не се отвори голямата ни рана и не я посипем със сол. Почти всяка жена, която обича е изправена пред едни подобни въпроси и избори. Искахме да покажем и вътрешния свят на една жена, която е принудена да танцува всяка вечер, която е принудена да си спомня всяка минута, че любовта й е невъзможна, която трябва да се отдаде на пороците, за да забрави. Спектакълът иска да постави въпроси пред зрителите, които да са една червена лампа за младите хора, за лесния и бързия свят, в който живеем, и в който трябва да правим тежки избори, коментира още Ангелина Грозева.
Ангелина с водещата на "Радиокафе" Гергана Пейкова
В края на работната седмица коментаторите във "Форум" – политолозите Георги Киряков и Светлин Тачев, се спряха на следните теми за разсъждания и дискусия: "Локалите" "Къде са родителите! Къде са органите на реда? Къде е контролът? Този феномен, този псевдобунт е резултат от безпътица. Това не е игра, а социален и психологически проблем...
В предаването "Ритъмът на столицата" поставяме акцент върху демографския профил на работната сила в България с проф. Кремена Маринова от Института за изследване на населението и човека (ИИНЧ) при БАН. Тя разгледа тенденциите в развитието на 5 ключови демографски параметри на работната сила през периода 2016-2023 г. През целия период..
Факултетът по масови комуникации и журналистика стана на 50 години и продължава да бъде символ на отговорност и развитие. “Това е една от най-старите специалности на Софийския университет. Много дълго време СУ беше единствената академична институция, която обучаваше журналисти. По-късно влезе и специалността “Връзки с обществеността”, малко след..
Стопанският факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски" отбелязва 35 години от своето възстановяване. Днес той е сред утвърдените и признати бизнес училища на световната карта, водещо учебно заведение в областта на икономиката и управлението, подготвяйки поколения успешни професионалисти и лидери. "Успехите дотук са естествен..
Младият певец Борис Христов гостува в “Добър вечер, София“ и представи своя нов сингъл "Day By Day" . "Една вечер, преди повече от година и половина, докато заспиваше, синът ми ме помоли да му изпея приспивна песен . Желанието му беше тя да бъде тъжна. Попитах какво означава тъжна песен , отговори песен на която хората плачат ",..
След кратка пауза, която звучи по-скоро като натрупване на напрежение, идеи и сурова енергия, J. PANK /Йордан Панков/ се завръща с новата изложба „Back in Game”, която заявява ярко присъствие. Изложбата представя едно състояние на духа, визуален вик и артистичен рефлекс към едно време, което не търпи застой и спокойствие. С типичната за художника..
В Истанбул (Турция) започнаха разговори за мир между Украйна и Русия като Щатите заявиха, че нямат високи очаквания от срещите. За Вашингтон пробив би могъл да има само ако президентът Тръмп и руския му колега Владимир Путин се срещнат. В Истанбул са първите преки разговори между Украйна и Русия от 2022-ра година насам. Те се случват след..