Това коментира пред БНР Любомир Кючуков, дългогодишен български дипломат и директор на Института за икономика и международни отношения.
По думите му, потвърждение за изводите са и речите от тази седмица на Владимир Путин в Москва и на американския президент Джо Байдън в Киев. Въпреки различията си, посланието им е: войната ще продължи до победа.
Обаче Русия не може да си позволи да загуби, а Украйна няма да бъде изоставена. До момента, според всички военни експерти, войната е относително ниско технологична. Но и двете страни разполагат с много допълнителен ресурс и могат да го мобилизират в случай че възникне заплаха от поражение.
„Големият въпрос е докъде може да стигне мобилизацията на допълнителен ресурс, като се има предвид, че и Русия, и съюзниците на Украйна разполагат и с ядрено оръжие - изтъкна Кючуков. - Амбицията „до победа“ може да доведе до дългогодишна, изтощителна война. Това е тежък сценарий, при който ще бъде изтощавана и Европа. Но от друга страна сценарият изглежда твърде вероятен.“
Кючуков е убеден, че както всяка война, и тази е можело да се предотврати, и то единствено и само по политически път.
Но за съжаление години преди войната като че ли възможностите за диалог на практика са били прекъснати. А някои формати са използвани като трибуна за взаимни обвинения, а не за търсене на съвместни решения.
„За съжаление, когато двете страни говорят за мир, те имат предвид по-скоро условия за капитулация на другата. Русия под мир разбира признаване на териториалното статукво в момента, тоест Крим и 4 области да бъдат признати за руски - нещо, което не е възможно. Украйна пък под мир вижда пълно изтегляне на руските части и международен трибунал за виновниците начело с руското ръководство. Това на практика изключва всякакви преговори, тоест мирът не минава през преговори, което означава, че ние не вървим към мир“, каза в заключение експертът.
С него разговаря Лъчезар Христов.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..