Повод да си спомним за Иван Андонов (1934-2011) можем да намерим не само в киносалоните като режисьор (игралните „Опасен чар“, „Вчера“, „Дами канят“, „Адио, Рио“ и др., както и анимационни) или актьор („На малкия остров“, „Отклонение“ и „Иван Кондарев“), но и в галериите за изобразително изкуство.
Поредната възможност е в галерия „Арте“, където до 3 април е подредена седмата самостоятелна изложба на Андонов.
В експозицията са включени близо 20 от маслените картини на Иван Андонов - от голямоформатни до кавалетни, от ранни пейзажи до поетични абстрактни платна, създадени след 2000 г.
„В киното присъствието му е толкова ярко, създал е толкова забележителни неща, че творчеството му като художник остава в сянка, но това е незаслужено.Самият Иван Андонов е намирал в изобразителното изкуство спасителен бряг“, каза за него пред Радио София проф. Станислав Памукчиев (►) . Той цитира интервю, в което Андонов признава: „Заспивам и сънувам живопис. Събуждам се и мисля за картини.“ Явно е бягат от шумотевицата и суетата, съзерцавал е, вглъбявал се е с четката и платното – „там където са се чували само звуците на боите, на цветовете“.
По думите на Памукчиев, живописта остава най-съкровеното, интимно място за Андонов. Сравнително късно му се услажда да прави изложба, да се преживява като художник. Сега набира сила цялото му творчество, днес можем да разберем наистина колкото талантлив човек е. Може би най изразеното е изключителен колорист. А това е дарба.
Тази свръхчувствителност към колорита най-накрая го изведе в чиста абстракция - там, където цветовете говорят сами себе си.
Самата живопис става сюжет и тема на късните му неща. Стилът му от реалистичен се развива към абстрактен.
Чуйте разговора на Гергана Пейкова.В Радиокафе гостуваме на Община Мирково. Анелия Бургазлиева е общински съветник и с нея започваме разговора за развитието на региона, традициите и обичаите: "Дойдохме да живеем в Мирково преди 13 години. Бе най-сериозното решение да продължим живота си тук, след като се роди първото ни дете. Първо направих детски оркестър в Златица. Задавам тона с..
С Теодор Караколев от "Български архитектурен модернизъм" за няколко събития, свързани с архитектурното течение между двете световни войни: "Идеята за обиколката (11.5 в 15 ч.) на малките пет кьошета бе да направим обиколката на 5.5, но бе Великден и не стана. Малките са една от легендите на София, за разлика от големите. Запазена е архитектурата от..
Журналистка тормози оперен ас Световният тенор Петър Райчев отхвърля ухажването на Надя Герева и тя засипва операта с доноси срещу него Първият българнски тенор с международно признание, Петър Райчев, отхвърля домогванията на журналистката Надя Герова и тя започва да пише доноси срещу него до полицията и директора на операта, който по онова..
Родният дом на най-нежния лирик в българската литература - Димчо Дебелянов е любимо място за работа и вдъхновение на всеотдайния и решителен копривщенец, за когото ще разкажем днес. Той се казва Петко Теофилов - първият директор на Дирекция “Музеи” в град Копривщица: Още снимки - в линка .
Димитър Рангелов , разказва за неговото изобретение – разследващо куче робот: "Роботиката е лично моя страст от 8-9 клас. Магистратура и все напред, близо 12 години. Тя е в моето портфолио - технологии, наркотици, убийства, експлозиви. Хората обичат криминалета - филми, книги. За съжаление, истината си е истина. Моята докторантура е свързана с..
Ролята на младежите и младежките организации при формиране на младежки политики в ЕС с Антонина Димитрова и Габриела Тодорова от НПО Активни политики: "За съжаление, младите хора нямат голяма роля в планирането на младежките политики. Канени са на кръгли маси, където да им се чуе мнението, но трябва да се търсят други начини. Никога в разговор не..
" Ако съдим книгата по корицата " – проект на The convo ангажира популярни български артисти, които претворяват корицата на Българската Конституция – говорим с Добромир Джуров и Иван Хадживеликов от НПО The convo и един от артистите - Кирил Златков: "Фондацията ни е от половин година с цел да помага представянето дейността на НПО. Всеки един от..