За момента от новосъздадената от служебното правителство електронна платформа за наблюдение на цените на основните храни още не се вижда конкретна практическа полза за потребителите. Това са впечатленията от изложеното съдържание и изложените функционалности, твърди създателят на сайта „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Там може да се следят цените на едро и дребно на 30 основни продукти да се сравняват с данните от 7 европейски столици.
Пред Радио София тя изтъкна, че не ясно как се формират средните цени, които се представят на платформата, лесно може да се получат изкривявания и съществуват редица въпросителни.
Например при последните проверки на контролните органи бяха установени стотици нарушения и над 200 съмнения за нелоялни практики. Как можем да бъдем сигурни, че същите некоректни търговци ще бъдат съвестни при попълване на данните в сайта? Цените могат ли да се приемат за средни при малко участници в платформата?

Руменова смята, чевъвеждането на таван на цените и надценките не е добро и трайно решение. Стоките с такъв таван бързо ще изчезнат от рафтовете и потребителите няма да имат достъп до тях, а търговците може да насочат пласмента си в съседни страни, например.
По думите ѝ, повечето хора, които са недоволни от платформата, не виждат ползата от това, че знаят средните цени на даден продукт.
Освен това много често потребителите не могат да се ориентират и не знаят по даден проблем към коя институция трябва да се насочат.
Тя препоръча повече информация, насочена към клиентите. Например специалисти могат да изготвят съвети за реагиране, когато сме под влияние на маркетингови трикове.
Чуйте разговора на Антония Каменичка.

В първия делник на ноември за коментатор сме поканили гл. ас. д-р Лилия Еленкова - експерт по младежки политики, преподавател във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски“ и в УНСС, член на Комитета по управление на младежта на Съвета на Европа. Пред нея водещият Лъчезар Христов постави следните теми : В първата седмица на..
София се подготвя да посрещне 13-ата Нощ на театрите . Една нощ, в която сцената никога не заспива, а актьорите, режисьорите и публиката споделят магията на живото изкуство. Тази година инициативата влиза с мощна визуална енергия – Фото и видео поредица в стил НОАР, озаглавена "Нощни персонажи". Петнадесет от най-разпознаваемите имена на..
Все по-често родители и специалисти забелязват тревожната тенденция на увеличаващи се случаи на гръбначни изкривявания при деца и подрастващи. Според данни на Световната здравна организация (СЗО) честотата на гръбначните деформации, като сколиоза, кифоза и лордоза, варира между 10% и 15% сред децата в училищна възраст. В някои общини..
Наближава 1 януари 2026 г., когато България практически ще приеме еврото като официална парична единица. Подготовката по смяната на валутата все още поражда въпроси, затова се обърнахме към Асоциацията на банките в България (АББ) . Пред Мария Илиева Васил Димитров от АББ поясни къде гражданите могат да обменят събрани български..
Естетичните процедури и тяхната безопасност на фокус в кампанията " Цената на красотата", която стартира преди дни, организирана от Асоциация на пациентите, активни в здравеопазването (АПАЗ), Асоциация “Грижа за пациента“ и “Портал на пациента“ . Кампанията е провокирана от тревожна тенденция на все по- зачестилите случаи на хора,..
Медицинският туризъм в България има огромен потенциал и при добра стратегия и целеви инвестиции може да се очаква ръст. Това показва и специален анализ за състоянието и перспективите на този сектор. Страната ни разполага с кадрова и инфраструктурна обезпеченост, която позволява развитие на медицинския туризъм и над 140 млн. евро годишно от..
От 3 до 9 ноември 2025 г. за 12-а поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата . Инициативата е част от Националната кампания "Да бъдеш баща" на Асоциация "Родители". Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа на активното, грижовно и ангажирано бащинство. Седмицата на бащата насърчава бащите да..