"И тук е ролята и на държавата да се хванат тези моменти, да се оценят, да се направи съответно държавна политика и съобразявайки се с европейските директиви и регламенти да се развива електрическата мобилност в България като икономически сектор", отбеляза Костов.
Относно политиките за електрическа мобилност Костов отбеляза, че тя като един стартиращ икономически сектор и вземайки предвид, че пред държавата стоят много предизвикателства факт е, че много от действията, които са предприети в други европейски страни в България изостават като национална политика. Относно това, че производството на електромобили изисква до 6 пъти повече използване на редки суровини в сравнение с конвенционалните автомобили той коментира:
"Въпросът е в това, че когато се развива една технология тя минава през различни етапи. Нека не забравяме как е стартирало производството на автомобилите в края на 19 и началото на 20 век. В момента това е така, защото се натрупва критична маса от материали, които са нужни за една голяма бъдеща индустрия, но знаете, че рециклирането е в основата на развитието на всяка индустрия. Рециклирането на тези материали занапред, когато производството стане масово ще подпомогне този процес и този довод няма да е толкова актуален".
През 2022 г. е създадена работна група за устойчива мобилност за разработване на пътна карта и закон за развитие, като е бил поставен хоризонт 2025 г., а в последствие той е бил удължен с 5 години до 2030 г.

"Тази комисия е една бяла лястовица в процеса, за който говорихме до момента и ангажираността на държавата, тъй като едно от условията за отпускане на първия транш по Плана за възстановяване и устойчивост беше да се създаде такава комисия. Идеята беше в тази Комисия за устойчива мобилност акцент да се сложи върху електрическата мобилност. В течение на два до три месеца работа ние предложихме един строен и изчистен вариант на национална визия за електрическа мобилност", сподели Костов и допълни:
"Тази комисия започна работа с доста участници от различни икономически сектори и сфери, но за съжаление, когато се получи първия транш интересът спадна. В момента се работи по втория етап за Закон за електрическата мобилност. И всичкото това нещо с прочутата българска експедитивност, в кавички. Към момента имаме готовност, имаме енергията на останалите участници, но тази комисия реално не работи".
Костов посочи, че електрическата мобилност включва в себе си не само автомобилите и зарядните станции, но и ред съпътстващи дейности, които са в основата й за развитие. По думите му България е една от основните активни страни в създаването на европейското законодателство в сферата на електрическата мобилност и една от първите в Европа, която е създала програми за професионално образование и обучение.
Според статистиката до месец април 2023 г. броят на зарядните пунктове у нас са се увеличили до 751 от 605 през 2022 г., а броят на зарядните колонки е достигнал 1018 от 810 през изминалата година. Това показва ръст от 25% в зарядната инфраструктура спрямо 2022 г. Костов отбеляза, че трябва да се създаде национална стратегия за увеличаване на зарядните станции, тъй като броят на електромобилите се увеличава.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.

За четирима от всеки петима българи преходът не е свършил, а демокрацията у нас още не е истинска. 60% от анкетираните пък приемат твърдения, че нямаме реален пазар и че тайните служби от миналото продължават да определят живота ни . Данните са от независим сондаж на агенция "Мяра". Наблюденията идват на фона на отбелязаната наскоро 36-годишнина..
Столицата направи важна стъпка към модернизацията на своя градски транспорт. При пристигането на новите метровлакове, произведени от Škoda Transportation , беше подчертано, че това е продължение на дългогодишната традиция на сътрудничество и доверие между България и Чехия . Новите осем метровагона са част от инвестиционния план на Столична..
Под мотото "Скоростта е забавна" ще се проведе инициатива за запознаване със спорта шорттрек – бързо пързаляне с кънки на къса писта за деца и тийнейджъри. Организатори е Спортен клуб "Ледени звезди" с президент Биляна Пиронкова. "Това е трето поред събитие, което организира нашият клуб, който е създаден през 1996 година и е първият частен..
"Психоанализата е открила, че субектът, в полето на Другия, се сблъсква с това, което Лакан нарича по отношение на оралната фаза "гладът на Другия". Гладът на Другия се конституира като отражение на глада на субекта. Другият е не само артикулиран глад, той е и глад, който изисква и чрез това самият субект е отворен да стане обекта на глада на..
"Обявените за днес протести срещу разширението на синята и зелената зона за платено паркиране в София и увеличаването на цените няма да промени решението на Столичния общински съвет", заяви кметът Васил Терзиев. По думите на кмета реформата е задължителна, за да има ред в паркирането и средства, които да се връщат към кварталите за инвестиции. Вече са..
Ноември традиционно е месецът, в който творческият екип на Сдружение "Брас перспективи" се отправя към Северна Европа. През тази година музикалното пътешествие, което екипът започна през 2021-ва, достига своя край с премиерата на втория LP албум в проекта: "Коледни истории за брас и глас: Северно сияние" , който ще бъде достъпен в..
Център за изследване на аутизма бе открит и заработи през миналия месец към Факултета по науки за образованието и изкуствата (ФНОИ) на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Според мен тази стъпка даже закъсня, защото тези проблеми са социално значими и са свързани с много псевдонаучни теории – отбеляза пред БНР-Радио София..