Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Фондация Publicis с кампании против стигмата около рака на работното място

Снимка: Златина Петкова

Фондация Publicis стартира първата по рода си мулти-индустриална коалиция, която ще се бори със стигмата около рака на работното място. Около 50% от раково болните пациенти изпитват страх да споделят на работодателя си, че са диагностицирани с онкологично заболяване, въпреки че 92% от тях чувстват, че подкрепата, която получават на работното си място, има позитивен ефект върху здравето им.

Ангажиментът, който фондацията поема, гарантира оставането на работа на болните от рак служители за поне една година. Освен това Publicis ще осигурява необходимата кариерна помощ не само за тях, но и за болногледачите в организацията.

Стигмата може да се определи като страх от комуникация, каза пред Радио София Ива Григорова - директор PR бизнес в Publicis Group Bulgaria.

„Комуникациите са тези, които предразполагат това да се обсъжда дадена тема, кауза, проблем, включително обществен. Когато става въпрос за такова заболяване, толкова сериозно, независимо от кое направление на онкологичното заболяване, то става лично, защото здравето е лично. Тази комуникационна кампания тръгва именно от личен казус“, добави Ива Григорова.

Главният изпълнителен директор на Publicis Артур Садун, е бил диагностициран през 2022 г., а в последствие излекуван от рак. Именно инициативата на фондацията „Working With Cancer“ получи престижната награда Lions Health Grand Prix for Good.

„Вече има над 600 компании, които са се записали в инициативата и които работят в посока подобряване на вътрешните си политики. Тези компании са с над 200 милиона служители. С „Working With Cancer“ искаме да обединим цялата творческа индустрия“, каза Григорова.

От 10 юли глобалният бриф „The Big C“ за премахване на стигмата около рака на работното място е отворен за участие. Кандидатстването ще продължи до 15 септември.

За да се присъединят към брифа на инициативата, която засяга работната среда, фондацията кани творци от цял свят в конкурс. Те ще имат възможността да участват в глобална мултимедийна кампания в размер на 100 млн. долара, по време на Световния ден за борба с рака през 2024 г.

„Тук се търси следващата фаза на комуникация на „Working With Cancer“. Идеята е как тя може да се разгърне, така че да достигне до милиони хора“, допълни Ива Григорова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Историята оживява - Музей на българския спорт

Разговорът е с Катя Иванова - уредник на Музея на спорта в София. Дама, която заедно с нейния екип, носи вдъхновение и увереност в бъдните спортни успехи на нашата страна! Снимки от Музея на спорта може да откриете в описанието на епизода. С уговорката, че най-добре да го посетите лично. Припомням - намира се в сградата на Сектор А на..

публикувано на 27.04.24 в 16:00
Никола Фурнаджиев

Адресите на любовта - Никола Фурнаджиев

Поетът Никола Фурнаджиев и съпругата му са бохеми цял живот За поета Никола Фурнаджиев, Христо Радевски казва: “С него можеш да вървиш през цветя и тръни, да си сигурен и спокоен, да ловиш риба, да пиеш вино и да разделиш последната цигара. От близостта с такъв човек ти винаги се чувстваш виновен за това, че вземаш, а не можеш да дадеш“. Със..

публикувано на 27.04.24 в 14:00
Надя Розева

Как изкуството може да гради мостове

Надя Розева – за медалната скулптура и голямата си експозиция в Скопие: Надя Розева е художник, но твори основно в една много специфична ниша – медалната скулптура. В момента в 4 от залите на Националната художествена галерия в Скопие е подредена нейна изложба, която се радва на голяма посещаемост, медийно внимание и сериозен интерес в..

публикувано на 27.04.24 в 13:00
Божана Славкова

Поезията е откровение

Стереотипи и очаквания към жените в литературата – продължаваме дискусията, която започна Литературна агенция София на срещата им на 25.04 с дами от българската литературна сцена. С нас е  Божана Славкова – първият български автор спечелил най-големия международен конкурс за поезия Mili Dueli със стихотворението „Дървото с некролозите“: Ето и..

публикувано на 27.04.24 в 11:56

Изчезват ли врабците

Броим врабчетата на 27.04  – интервю с Димитър Градинаров , експерт природозащита към „Българско дружество за защита на птиците“: "Идеята на кампанията е да привлечем вниманието към изчезването на врабчетата. Освен домашните са испанските, които гнездят в гнезда на щъркели и евентуално полските. Навремето имаше струпвания в крайните квартали,..

публикувано на 27.04.24 в 10:30
Андрей Илиев

Какво търси поколение зет

Конференцията Gen Z rEvolution e мястото, на което се срещат бизнсът и Gen Z – интервю с организатора, Андрей Илиев: "Mного е удовлетворяващо. Резултатите и разчупиха стигмата, и потвърдиха някои очаквания. Ако преди години младите не са имали толкова възможности, сега те са много. По-важното е работодателите да дадат възможност да бъдат..

публикувано на 27.04.24 в 09:48

Младите и ЕС

Трябва ли ЕС да включи младите хора при вземане на решения – интервюта с  Никол Делчева – председател на студентски Клуб „Европеистика“ към СУ ; ·   Виктор Михайлов и Искра Лазарова – членове на студентския Клуб „Европеистика“ към СУ : "В училище тези теми не се повдигаха. Влизането ми в специалност "Европеистика" ми помогна..

публикувано на 27.04.24 в 11:00