Въпреки че в България липсват преки финансови стимули за закупуване на електромобили, от началото на 2023 г. са регистрирани над 4500.
МОСВ поиска такива съфинансиращи суми да се дават от европейска програма, но това никъде не е допуснато.
Това заяви пред БНР-Радио София Илия Левков от Индустриален клъстер „Електромобили“ (▼).
„У нас пушещите автомобили трябва да бъдат конфискувани. Държавата трябва да реши развитие на транспорта в тази посока. Все още цените са високи за нашите стандарти. Има финансови стимули за общински институции, например, но след обществена поръчка трябва да се плати цялата стойност на колата и чак тогава може да се кандидатства за субсидия пред Националния екодоверителен фонд. Много по-добре е този стимул да е първата вноска за лизинг“, отбеляза Левков.
По отношение на електромобилите в Европа безапелационно на първо място е Норвегия, категоричен е експертът. Той посочи, че първоначално в северната страна е имало стимули – общо около 17 500 евро финансова инжекция, включително и неплащане на данъци. Там обаче пазарът е толкова наситен, че вече втора година няма такива стимули за покупка на електромобили.
По думите на специалиста, софиянци вече спокойно могат да отидат на море с електромобил - с 1-2 почивки, които са нужни и за друго.
На територията на страната има достатъчно бързи зарядни станции, съществува и възможност да запазиш час за зареждане онлайн.
„Зарядната инфраструктура не трябва да е безплатна, но не и спекулативна – допълни Левков. И подчерта - Електромобилът трябва да е услуга, а не собственост.
Той каза още, че стандартната гаранция на повечето батерии е 8 години. След първите 10 години капацитетът спада с 20%, но батерията може да се използва за складиране на фотоволтаична енергия.
Следващият лидер в света ще бъде Китай. Там продадените електрически автомобила за година са 1,4 млн.
Чуйте разговора на Антония Каменичка.
Никола Образописов-Консулата е героят на малката ни поредица, с въвеждащи думи от Любомир Николов, уредник в Градския музей на Самоков: "Запазени са и артефакти от другите дейности на Никола Образописов, като счетниците. По поръчка на самоковското градско управление рисува три платна за Пловдивското изложение. От това време са запазени и първите му..
Гюрга Пинджурова отказва кариера в европейските оперни театри, за да стане даскалица в Трънско и да изминава по 30 км на кон до затънтеното село, където преподава. Причината? Любов, естествено. Защото докато взима петте години за три, за да завърши със златен медал консерваторията в Прага, певицата с красивия контраалт не е забравила усмивката на..
Ролята на книжните клубове за четящите и издателския бизнес – Темз Арабаджиева от „С книги под завивките“: "Книгите могат да бъдат поле на разпалени диспути. Книжните клубове са някогашните социални мрежи. Историята им е част от развитието на цивилизацията. Били са стожери на интелектуалците. Дикенс, Т.С.Елиът, Вирджиния Уулф са били техни членове..
Поне 200 ученички от 5 училища в София ще получат обучение, свързано с менструалното здраве. Проектът се нарича "EndoGirl" и е плод на съвместната работа на Фондация „Ендометриоза и репродуктивно здраве" и Фондация "Бикоуз". Слушаме Катерина Иванова - един от основателите на Фондация „Ендометриоза и репродуктивно здраве" : "Аз самата съм пациент с..
Пернишката крепост става домакин на третото издание фестивала "KraKra Jazz" , който събира на една сцена на 15.08 и 16.08 български и чуждестранни изпълнители. Входът е свободен и за двете концертни вечери, като вратите отварят в 19:30 ч. Сред акцентите тази година са британската група Stereo MC's, култовите Fun Lovin' Criminals от САЩ и..
10 години „Проект Бузлуджа”: А Story to Share: на 15 – 17 август ни очакват богата културна програма, впечатляващо 3D мапинг шоу, красива природа и добро настроение пред самия монумент с вход свободен. Подробности от арх.Дора Иванова от фондация „Проект Бузлуджа“: "Свирили сме там и през 2023, хората са приветливи, фестивалът се развива. Тази..
В доста европейски държави след като вземат книжка, младите водачи имат определени рестрикции. Сред тях е невъзможността първите 2 или три години да карат мощни автомобили, примерно до 90 конски сили. Това напомни пред БНР-Радио София Владимир Тодоров – председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, във връзка с последния..