Бюрото на Eвропейската комисия (ЕК) в България започва информационна кампания „#ЗаЕврото накратко: отговорите, които търсим“
Целта на инициативата е да предостави достъпна информация за процеса на въвеждане на еврото в България и как той ще се отрази на ежедневието на българските граждани.
Пред Радио София, Никола Миладинов – съветник на Представителството на ЕК в България, разказа повече по темата.
„Приемането на еврото е нещо, към което България се стреми още с присъединяването си към ЕС през 2007 г. С напредването на подготовката за това, виждаме как в обществото се появяват опасения, дори страхове относно влизането в Еврозоната“, посочи той и допълни, че е нормално хората да си задават въпроси как еврото ще се отрази на семейния им бюджет, на заплатите, на цените в магазина, на спестяванията им.
Тези въпроси си задават също и хърватите, литовците, латвийците, естонците и всички останали народи от европейските страни членки, преди да приемат общата валута на Европейския съюз“, посочи Миладинов.
По думите му кампанията „#ЗаЕврото накратко: отговорите, които търсим“ цели освен да информира по всички въпроси, които ние си задаваме, но и да разсее онези митове и неверни внушения, които създават погрешна представа и подклаждат множество неоснователни страхове относно Еврозоната.
Кампанията представлява 10 анимирани видеоклипа, които обхващат проблематиката която вълнува хората - дали ще загубим нашият суверенитет и идентичност, какво ще се случи с икономиката на страната, дали това е в полза на България и икономическия растеж.
Видеоклиповете могат да се видят на фейсбук страницата на ЕК в България, в нейния youtube канал и на интернет страницата на представителството на ЕК в България.
Съдържанието на информационната кампания е съгласувано с институции като БНБ и Министерство на финансите, за които ЕК в България изрази своята благодарност.
"Сега е моментът дискусията в българското общество да продължи, да се говори по темата за еврото.
Нормално е да има съмнения, скептицизъм, опасения, това се случва във всяко демократично общество", подчерта Миладинов и изтъкна важността на това хората да знаят кои са надеждните източници от които могат да черпят информация за еврото, икономиката и финансовата грамотност.
Още от разговора на Елисавета Белеганска в звуковия файл.
В новата седмица в студиото на "Форум" своите коментари по злободневни теми от обществения и политическия живот ще дадат политолозите Светлин Тачев и Атанас Радев. Ето и част от темите, по които ще коментират гостите на Лъчезар Христов: Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията Политиката на..
Над 96% от децата в България имат минимум по един кариес. Голям е процентът с усложнения заради нелекуван кариес. Това показват резултатите от Националната програма за профилактика на оралните заболявания при деца от 0 до 18 години у нас. Според статистиката 71% от децата до 5-годишна възраст имат кариес на млечните зъби. При подрастващите до 12..
Над 900 отводнителни съоръжения са почистени за последните два месеца по основни трасета, свързващи града. Това съобщава на сайта си Столичния инспекторат. Целта е да се осигури проводимост на дъждоприемните шахти като се почистват наноси и отпадъци. Процесът се извършва механизирано със специализирана техника в условия на безопасност...
Остри въпроси към днешната демокрация задават с/в творби в галерия "Квадрат 500" двама художници с различна националност, но известни със своите провокации и чувствителност по обществено значими явления и събития. Андрей Молодкин (Русия) и Сантяго Сиера (Испания) за пръв път се представят в България. Тяхната съвместна експозиция,..
Има още време докато новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп влезе в длъжност в началото на следващата година, но намеренията му дават основание на редица европейски държави да се опасяват от зараждаща се търговска война. Засега за плановете на Тръмп може да се съди по смелите му заявки от предизборната кампания за универсална митническа ставка..
Наградите Effie са известни сред комуникационните експерти, рекламодателите и агенциите в световен мащаб като най-изявеното признание в бранша и награждават всички форми на маркетингови активности, които допринасят за успеха на търговските марки. Организатор на конкурса у нас е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тези награди са..
Две свои книги ще представи пред почитатели и студенти актьорът Димитър Маринов тази вечер (Клуб "Перото", 18:00 ч.). По думите на самия автор, "Към сцената" и "Към екрана" не са учебници, а пътеводител, наръчник за актьора , в които разглежда различните методи/школи на обучение, особеностите на кастингите и някои професионални тънкости и..