След всяка криза се излиза с намалена функционалност. Нещата вече са страшни. Отговорността на всички, включително и на политиците за случващото се с климата на нашата планета, е нараснала.
Това коментира пред БНР-Радио София социалният психолог Милена Статева, която е сред авторите на „Климатека“.
Според нея „тези, които държат властта, ресурсите и контрола носят отговорността и успешно дезертират от нея, живеейки в свят на ексепционализъм – нарцистичната презумпция, че са привилегировано изключение и правилата и предупрежденията, не се отнасят до тях. Фантазията е не просто, че всякакви опасности ще те подминат, но и че целият свят ти е длъжен.“
С неправителствената организация “Орион грид” Статева през изминалата година е провела социално изследване върху климатичната комуникация у нас. И един от изводите е, че информацията на хората е прекалено много и това събужда съпротива. Още повече, че властимащите не правят нищо. Дори напротив – обвиняват обикновените хора на лично и битово ниво за климатичните промени.
Статева обърна внимание, че пактът, преведен на български като „зелена сделка“, носи риск за енергийно бедните прослойки от обществото.
В България в момента „Зелената сделка“ предоставя големи възможности за компенсации на тези, които ще пострадат най-много, изтъкна още експертът. Държавата обаче до края на юни т.г. трябваше да подаде нарочни документи. С тези средства могат да се подпомогнат региони като Стара Загора, Кюстендил, Перник и други.
„Сякаш българските политици нямат особен интерес хората да се възползват от тези възможности за компенсации, предоставени за „Зелената сделка“ за енергийно бедните, коментира още Статева. Вместо това, може да се види как хора с власт умножават непрекъснато фирмите за печалбарство от възобновяеми източници.
„Нуждаем се не от далаверки, а от нов обществен договор“, подчерта социалният психолог.
С нея разговаря Лъчезар Христов.
Гост в коментарното предаване “Форум” в края на работната седмица е Мартин Атанасов – момчето, което създаде проекта Черна писта, интерактивна платформа с данни за над 177 000 катастрофи и пиар специалист. Заедно с водещата на предаването Елена Пъневска те обсъдиха следните теми: Обобщение на седмицата; За младите хора у нас много от обществените..
Казусът с Боянското блато е активен в общественото пространство от 2021 г., когато стартираха различни административни процедури за съхраняване на блатото като екосистема. Изплува отново в момента, по причина на това, че в момента в имота от север (буквално на 15 м. от неговата територия) започна активно строителство”, заяви адвокат Веселин..
Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че прекратява търговските преговори с Канада. За причина се посочва канадска реклама против митата с гласа на бившия президент Роналд Рейгън. Рекламата се появява като критика на наложени от Щатите тарифи на стомана и автомобили от Канада. Става дума за телевизионна реклама, дело на местната власт в..
Какво е поезията? Самоанализ? Себевглеждане? Или може би демонстрация и подтик как съвременният човек да се вглежда повече в себе си? Тези разсъждения направи в студиото на БНР-Радио София поредният поет – петъчен гост на Даниел Ненчев. Формален повод за поканата към Павлин Проданов е неговата дебютна книга "Слънцето хвърля милиарди..
Рафаела, а.к.а Rafunzel , която най-ревностните слушатели помнят и като част от екипа на Радио София, гостува в "Добър вечер, София" с нова фамилия, псевдоним за пред феновете и с нов запис. "Радвам се и много се вълнувам, че съм тук. Носталгично ми е да се върна и да видя студиото като гост, а не като звукорежисьор", възкликна Рафи...
Стойността на индекса на обществено напрежение за третото тримесечие на 2025 г. (1 юли - 30 септември) съвсем леко, с 0.9 пункта, навлиза във фазата „висок, трудно контролирани рискове“. Стойността на индекса за периода се дължи на действието на широк комплекс от фактори. Към този момент регистрираните стойности на индекса по-скоро показва висок,..
Тази седмица Българското национално радио беше домакин на голямата среща на обществените медии в Европа. Сред темите, които вълнуваха участниците и те обсъждаха и дискутираха, бяха: как в днешния свят обществените медии да бъдат платформа за аргументи а не за алгоритми; привличане и грижа за младежката аудитория; историите, които имат..