„Големият проблем не е стабилността на правителството, защото на този етап не се задават дестабилизиращи тенденции, а по скоро разделението сред политиците и сред обществото. Линиите на разделение са няколко. Първата от тях е свързана с войната в Украйна. Не трябва да подценяваме и това, че в последно време имаме сериозни проблеми с поскъпването на цените. Сега последно и показатели като инфлацията. Най-общо казано – проблеми по отношение на политическата стабилност няма, но големият проблем е тази поляризация, която се наблюдава вътре в обществото между гражданите и между политиците, и не ни позволява адекватно да защитаваме нашия национален интерес“, каза Искрен Иванов.
По думите му, големият проблем с политическата реторика в България е, че много често политиците говорят по начин, който дразни хората.
„За популистите няма да говорим, но ще ви дам два примера. Да вземем левите партии, които постоянно говорят за връзките на България с Русия и какви трябва да са нашите отношения с Русия. Левите партии трябва да се занимават с всичко друго, но не и с Русия. Тяхната задача е да се занимават с качеството на живот на гражданите, правата на трудещите се, социалната справедливост, здравеопазването, социалното осигуряване. По същия начин стоят нещата и с десните партии, които от Костово време насам имат една много рязка реторика, която често е концентрирана основно към хората, които живеят в големите градове, което прави много лошо впечатление на хората, които живеят извън големите градове“, добави преподавателят от СУ „Св. Климент Охридски“.
По отношение на управляващите партии, Искрен Иванов обясни, че думи като „сглобка“ или „коалиция“ не са коректни.
„Тук трябва да говорим с думи като „консенсус“. В българския политически елит има траен консенсус за това, че нашата страна трябва да продължи своя път към още по-засилена интеграция в Евроатлантическото пространство“, каза политологът.
Цялото интервю на Лъчезар Христов с Искрен Иванов можете да чуете в звуковия файл.

Столичната община предлага Меморандум за сътрудничество за развитието на Природен парк „Витоша“ с цел възстановяване и модернизация на лифтовете, подобряване на достъпа до планината и изграждане на устойчива природосъобразна инфраструктура . Документът е адресиран до ключови държавни институции и заинтересовани страни, сред които..
Мултимодална инсталация ще бъде открита в четири български града. "Дванадесет необикновени артистични обекта, които съдържат в себе си представата за обществото, в което живеем. Всеки един от тя е създаден като интуитивен, пластичен обет от глина от 12 творчески личности с различни професии – артисти, терапевти, педагози, архитекти. Всеки..
След като стана ясно, че зоните за платено паркиране се увеличават с 55 хил. места се очаква това да повлияе и върху инвестиционния интерес към закупуването на гаражи и паркоместа в столицата. В същото време пък няма достатъчно паркинги и гаражи, което предполага и допълнително увеличение на цените за този вид имоти. “Със сигурност търсенето се..
В края на месец октомври, по време на първия форум на работещите майки в България, Фондация "Мама има работа" представи резултатите от анкетното, онлайн проучване, за това какво знаят за своите трудови и социални права работещите майки, и за предизвикателствата, които срещат, съчетавайки родителските грижи, професионалните и лични ангажименти...
На 23 ноември в 13.00 часа пред Столичната община се организира протест срещу разширяването на зоните в София и вдигането на цените им. "Протестите са четири. Аз съм администратор на групата, която беше създадена срещу вдигането на цените на зоните и разширяването на техния обхват. Първият протест ще бъде в четвъртък (20 ноември) и е организиран от..
Заради завършване на гаранционен ремонт на фуги на виадукта на автомагистрала "Струма", край Дупница в посока София, се налага ограничаване на движението. Мерките ще са в сила от 8.00 ч. до 17.00 ч. през днешния ден, съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура". При изпълнението на дейностите ще бъде ограничено движението в активната..
8-километровата отсечка от Софийския околовръстен път , която трябва да осигури връзката между магистралите "Струма", "Тракия" и "Хемус", ще струва рекордните 2 млрд.лв. , съобщи общинският съветник Борис Бонев. През юни 2024 г. за довършването на Околовръстния път прогнозната цена е била 550 млн. лв. Според проектобюджета околовръстният път ще се..