Той вече е направил инсталация върху част от сградата на новия център за изкуства. По думите му задачата е била т. нар. "намеса в публична среда" и това е продължение на поредица от събития започнали в края на август и свързани с Фестивала на реките в Габрово. Дечев сподели, че когато той е пристигнал, сградата на бившия Текстилен техникум е бил много занемарена.
"Художникът, който иска да използва вече съществуващата среда трансформирайки я показва, че изкуството всъщност се занимава точно с реакцията към съществуващото, а не е просто самоцел. Моята задача беше също такава, да потърся връзка със самата сграда така, както проектите на Кристо и Жан-Клод винаги са били свързани с архитектурната среда и взаимодействието с нея. По същия начин аз също се опитах да бъда в контакт с нещо вече съществуващо и да го трансформирам", поясни артистът.
Според думите му инсталацията представлява огъната стълба, която се вие по фасадата на сградата, а някои от нейните части са близо до зрителите. Така те могат да усетят масата и тежестта на това, което се случва на покрива. През нощта тя е осветена и на фона на тъмната сграда може да бъде акцент в публичната среда на града. По темата се включи и Маргарита Доровска, директорка на Център Кристо и Жан-Клод:
"Това е една прекрасна дългогодишна идея, зад която стоят много хора и много енергия. Появява се преди повече от 30 години като предложение на страниците на местния вестник. В града ни трябва постоянна изложба на Кристо и Жан-Клод и както казваме - криволичи, затаява се, забавя се, ускорява се. Малко като проектите на Кристо и Жан-Клод, но от няколко месеца имаме сграда, имаме артrсти, които имат ателиета в центъра. Имаме доста идеи, предстои ни архитектурен конкурс и сега този уикенд, петък, събота и неделя Център Кристо и Жан-Клод отваря врати само за три дни."
Тя каза още, че Владимир Явашев е отбелязал, че сградата има огромен потенциал и, че трябва да се проведе архитектурен конкурс за нейното реновиране. Какво да се очаква от програмата:
- Изложби, посветени на проектите на Кристо и Жан-Клод и детството на Кристо в Габрово;
- Отворени студиа - вече има група от великолепни артисти и дизайнери, творящи в Центъра;
- Синтез на кръпките - звукова инсталация, разположена в зали, стаи, кътчета и пролуки в сградата; автори - Стефан А. Щерев и Емилиян Гацов-Елби
- Работилници - ще бъде построена мастаба - умален модел на Мастабата, от тенекиени кутии;
- Филми, посветени на емблематични проекти на Кристо и Жан-Клод;
- Поп-ъп магазин за лимитирани издания;
- Партита и DJ сетове;
- Инсталации и скулптурни обекти в пространството около Центъра Кристо и Жан-Клод и Музея на хумора и сатирата на Невена Екимова (2021), Стоян Дечев (2023), Ханс Хамъндс, Пиа Рогнес (2023) и Мартин Пенев (2023).
"Нещо, което е боклук, което смятаме за излишно, за грозно в един момент, когато се смени контекстът се превръща в център, в смяна на самия смисъл. По същия начин аз исках да смени представата си от грозно и зловещо, от смачкан куб желязо към нещо, което може да изненада публиката", каза Дечев.
Маргарита Доровска посочи, че българската културна политика напоследък се сблъсква с идеята за център и първият такъв е "Топлоцентрала":
"Нашият показ е повече в полето на визуалното изкуство. Съвременно изкуство и едновременно с това много интердисциплинарна работа, която включва архитектура, дизайн, инженерство, екология, в някакъв смисъл занаяти, които човек прави с ръцете си, но не традиционни занаяти. Всичко това някак си стъпва на разопаковането на проектите на Кристо и Жан-Клод, защото те включват в себе си много различни видове знания и експертиза. И точно тази амалгама от сътрудничества е изключително интересна за нас."
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Около час и половина беше затворено движението до Украинското посолство заради забравена раница на спирка на градския транспорт, предаде репортер на БНР. Полицейски автомобили са блокирали движението около 18.20 ч. Пристигнали са и 3 линейки и пожарна кола. Движението на автомобилите беше пренасочвано. Малко преди 20 часà движението..
На 6 юни коментаторите във "Форум" Георги Иванов и Ивайло Илиев обобщават тази седмица и добавят нови щрихи по следните събития: ГЕРБ-ПП – кой е по-по-най- , чия е по-голяма заслугата за поканата за еврозоната. Бойко Борисов отново атакува лидерите на "Продължаваме промяната" заради намерението им да поискат вот на недоверие към правителството..
От 13 до 15 юни в София ще се проведе първото издание на фестивала, посветен изцяло на българското късометражно кино, Sofia Short Fest. Той ще се случи на различни локации в столицата, от емблематични киносалони като "Одеон“, "Люмиер“ и "Влайкова“ до по-неформални пространства като барове и сцената в Централни хали. Идеята за фестивала се заражда в..
Вече ви разказахме за благотворителния турнир “Футбол за невидимите деца” , който набира средства за спортно-социалната програма на фондация „Конкордия - България“. Турнирът ще се проведе тази година за четвърти път, на 14 юни, на стадион “Академик” , а отбори от различни компании ще се борят за победа. "Нарекли сме турнира “Футбол за невидимите деца”,..
Във времето, когато обществата са крайно поляризирани, а хората получават информация от ненадеждни източници (социалните мрежи например) и могат да повярват във фалшиви новини, е още по-необходима публицистиката в полето на журналистиката и медиите. "Много е важно каква информация и откъде я консумираш. Важно е да се замислиш, да анализираш...
Дълголетието е въпрос на избор. В днешно време да си направиш профилактичните изследвания, е въпрос на култура . “Не знам защо наричат рака най-тежката болест. Той не е по-малко тежък от диабета или бъбречните заболявания. Номерът е да го хванеш достатъчно рано. Моят опит е, че си правя на 6 месеца изследвания и бях хванал много рано рак на..
Актрисата Рая Андреева разказа в предаването "Добър вечер, София“ за предстоящият стендъп спектакъл “Прекалено леки жени и прекалено тежки субстанции“ , който ще отбележи четвъртата си година. Актьорите които правят представлението са - Рая Андреева, Страцимир Боцев и Десислава Попова . Те ще зарадват сетивата на публиката с един различен..