„Правителството отказва да се занимава с тях. Те прехвърлят проблема и казват – камери, повдигнати пешеходни пътеки, законодателство, по-високи глоби, но нито един от тези два проблема не могат да бъдат решени с тези мерки, които те ни предлагат. На бюрото на министър Денков стои от първия ден, в който стана министър-председател, пътната карта на Института за пътна безопасност, с която ние сме готови да поемем отговорността да намалим жертвите на годишна база с между 50 и 100 човека. Ако ние сложим ред на пътя, ще сложим ред в цялото общество“, каза Богдан Милчев.
Според него, хората са такива на пътя, каквито са и в живота.
По отношение на т.нар. “умни“ светофари в София, Богдан Милчев обясни, че са въведени през 2010 г.
„Оказва се, че при тази интелигентна транспортна система софтуерът не се поддържа, не може да се мине без човешкия фактор и тя не функционира ефективно“, добави бившият шеф на КАТ-София.
По думите му, пешеходците в София са изключително уязвими. 50% от всички жертви на пътя са пешеходци, уточни Милчев.
„Няма град в Европа, в който в такъв процент да загиват пешеходци, което означава, че ние имаме проблем с инфраструктурата, имаме проблем с поведението на самите пешеходци, имаме проблем върху поведението и контрола на самите водачи. За всичко това трябва накуп да се въздейства, да има програма, да се анализира“, обясни Богдан Милчев.
Според него липсата на визия на тези, които управляват транспортната система, рефлектира върху това България да продължава да дава неприемливо много жертви.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментаторите на "Форум" тази седмица - Георги Захариев и Алексей Пампоров , днес се спряха на следните теми: В София застроява ли се много или това е мит? Ще оцелее ли сградата на "Балкантон" - стълбът на музикалната индустрия от времето на социализма? Днес хората на ул. "Московска" 33 (адреса на Столичната община) станаха свидетели на..
Общественият интерес към приемната грижа намалява, докато все повече деца се нуждаят от нея, показват данните на Националната асоциация за приемна грижа. Какви са причините за това? В предаването "Ритъмът на столицата" събеседници по темата са Александър Миланов изпълнителен директор на Националната асоциация за приемни грижи, и Надя..
Движението на влаковете на Централна гара София е затруднено заради проблем с маршрутно-компютърна централизация, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Системата осигурява движението на влаковете в част от гарата, допълниха от компанията. Работи се по отстраняването на повредата. От 12:40 часа до момента влаковете..
До 1 февруари в София се провежда Националната конференция по хирургия на гърдата, посветена на темата "Съвременно мултидисциплинарно поведение при карцином на гърдата" . Събитието е с международно участие и събира водещи специалисти в областта на хирургията, онкологията и мултидисциплинарното лечение. Специалисти и учени ще..
Националният археологически институт с музей при БАН преди дни представи находки от два емблематични български археологически обекта от Хераклея Синтика край местността Рупите и Могила 1 в землището на с. Капитан Петко Войвода, община Тополовград. Експонатите ще бъдат представени в изложбата „Българска археология“, която се организира традиционно от..
Само 6 на сто от българите оценяват личния си стандарт на живот като по-скоро висок (все пак има ръст от 2%), малко над половината го определят за среден (53%), а 28 на сто смятат, че водят нисък стандарт на живот . Това показва национално представително социологическо проучване на изследователския център "Тренд" по поръчка на..
"Всичко било е насън" е най-големият хит , изпят преди години от певицата Тони преди години. Сега песента се завърна ремиксирана, за да я чуе съвременното младо поколение. За новото звучене на емблематичното парче Тони и диджей Силвър Иванов разказаха в предаването "Добър вечер, София". Назад във времето, когато Тони стана..