Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За поредна година се раздават наградите Effie България

Снимка: Fb/Effie Bulgaria

За поредна година се раздават престижните награди Effie AwardsBulgaria, които се организират от Българската асоциация на комуникационните агенции. От 1968 година наградите са общопризнатия стандарт за измерване на успеха сред рекламните агенции и рекламодателите по света. От 2007 година насам в България те са отличие за ефективност на маркетингова комуникация. Подробности за събитието разказа Гергана Иванова – член на журито и член на управителните съвети на Българското дружество за връзки с обществеността, както и на Съвета на жените в бизнеса в България.

"В България не можем да говорим за истинска реклама и маркетинг преди началото на промените след 1989 година. В този ред на мисли, всъщност бизнесът, рекламният бизнес, маркетингът започнаха да се случват в България по истинския начин именно от 90-те години и разбира се, идването на фестивалите стана малко по-късно. Първият креативен фестивал беше през 2000 година. Отне още малко време на асоциацията да успее да организира и международния фестивал Effie. Защо толкова късно, а не още със старта - най-малкото беше нужно да натрупаме малко опит. Беше нужно да минем и през фазата на само чисто адаптирани кампании, които правехме в началото през 90-те години", отбеляза Иванова.

Освен това добави, че един от факторите за късния старт са и високите стандарти на Effie, тъй като това е фестивалът, който е най-взискателен по отношение на кандидатурите. По международния регламент първият етап на журиране заявките се четат разбъркано, не категория по категория, като се оценява дали са годни да се борят за награда. Предстои да бъдат обявени финалистите и на 28 ноември 2023 г. ще бъдат излъчени победителите.


По думите й от 2007 година са настъпили много промени, като един от плюсовете да има по-успешни доказуеми реклами е, че сега медиите са по-измерими. От друга страна отрицателна промяна е, че последните години не се залага на креативността и оригиналната идея, а много повече на това, рекламата да стигне успешно до повече хора. В последно време еко движенията по цял свят бележат особен ръст и печелят все повече последователи. По отношение на т. нар. "екологичен маркетинг" тя каза:

"Това е световна тенденция в бизнеса, която пряко се отразява в комуникациите. Даже много често комуникациите имат водеща роля тук, тъй като ако просто тръгнат големите компании да правят тези промени без да ги комуникират, всъщност от тях няма да има голяма полза, тъй като те имат и ефекта на заразното добро. В Effie от по-миналата година имаме категория "Позитивна промяна", с цел точно да насърчим всички тези кампании, които са свързани с компаниите като социално отговорни, като граждани, като променящи света към по-добро по отношение на Зеления преход. Там традиционно има доста силни и интересни заявки. Това е така и тази година."

Иванова отбеляза, че журито е разнородно, като има хора от медиите, креативните агенции, рисърч компаниите, а по време на самото журиране се провеждат ценни дискусии. Тя посочи, че българските заявки за участие по нищо не отстъпват на световните, като в много от случаите заради взискателността на журито и популяризирането на конкурса по правилния начин се наблюдават по-добре написани заявки. Всяка година участниците се сменят, но броят им е постоянен.

"Успешната заявка на Effie е една история разказана през цифри", каза Иванова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Всички деца трябва да играят заедно

Ваня Тодорова за новото пространство на конна база "Ахил", която работи с деца със специални образователни потребности: "Мечтата ми е била да бъдем максимално полезни. Сега няма да е само конната база, аз съм ерготерапевт и сме планирали площадка, включително за деца в инвалидна количка. Има рампа да се качи да играе в съоръжение "замък"...

публикувано на 19.05.24 в 11:30
Щерион Пилидов

Сбъднатите мечти на Щерион Пилидов

Щерион Пилидов за новата си песен (но и за произхода на запомнящото му се име): "Аз съм музикант под наем, композирам за доста хора, за съжаление не остава много време за мен. Работя с Ритон, Авеню, Камелия Тодорова. Много различни стилове, това ме развива доста като музикант и човек. Започнах да се занимавам с музика на 16 г. Преди се..

публикувано на 19.05.24 в 11:09
Даниела Тошева

Обучение чрез предизвикателство

"Зелени момичета в помощ на кръговата икономика" - Даниела Тошева, член на управителния съвет на АЛДА Асосиейшън. Развива собствен бизнес в една непопулярна за жени сфера - метали. Впоследствие започва бизнес консултантска дейност в подкрепа на стартъпи и малки и средни предприятия,  занимава се с Европейски проекти като консултант. АЛДА Асосиейшън е..

публикувано на 19.05.24 в 10:45

Читателят не се дистанцира, а съпреживява

Пламен Тотев за романа "Арката на лястовицата"  на датската писателка  Сисел -Йо  Гейсен  ( изд . „ Персей “ ) , който „Уолстрийт Джърнъл“  нарежда сред  „10-те най-добри мистерии  на годината “: "Авторката е биолог, но по ген и талант е най-вече писател. С това постига световна известност. Тя има по-различен поглед за нещата, познава..

публикувано на 19.05.24 в 09:46

Историята оживява: Колоездене България от XIX-и век до днес

България се радва на сериозни традиции в колоезденето. И заедно с моите гости, ще ви разкажем подробностите.  Гостите са Драгомир Кузов - председател на Българска федерация Колоездене, основател и изпълнителен директор на българската компания за производство на велосипеди DRAG и Веселин Стоилов “Спиро” - продуктов мениджър в DRAG и бакалавър по..

публикувано на 18.05.24 в 16:00

Софийски разкази - Българският исторически комикс

Д-р Александър Въчков за Национална изложба на българския исторически комикс: " Таблата са около 170 на брой. Бях изненадан какви неща притежавам. Непрестанно сканиране на нови комикси. Резултатът може да се види на 2 етаж. Издирихме около 110 иммена, но не всички имаха добро качество. Историческият комикс е сред най-застъпения вид...

публикувано на 18.05.24 в 15:00

Адресите на любовта - Димитър Шишманов

Синът на проф. Иван Шишманов се венчава за по-възрастна с 23 години дама Синът на проф. Иван Шишманов, писателят и дипломат Димитър Шишманов, се залюбва със семейна приятелка на родителите си - съпругата на генерал Сава Савов Пенелопе Калъпова. Току-що завърналият се от следването си в Женева младеж е на годините на най-големия от тримата ѝ..

публикувано на 18.05.24 в 14:00