По думите им обществените очаквания към учителите и цялата система са огромни. Това е така, защото образованието е неразривно свързано с обществото, културата и начина на живот като цяло и социалният елемент на образованието не неоспорим.
"Учителите винаги са били човекът в класната стая, този, който внася най-вече човешкото. През годините, ако се върнем назад във времето на Възраждането, той е бил носителят на познанието, на информацията, на погледа към света. В последствие това естествено се променя с появата на много материали, а след това естествено и с дигитални материали. Това, което ще ни предизвика съвсем в скоро време и дебатът се надига е, например свързано с внедряване на изкуствен интелект, или многото технологии, които навлизат в образованието. Най-фундаменталното, което със сигурност ще остане, това е човекът, човешкото и неговата способност да изпитва емоции и да преживява чувства", отбеляза Михайлова.
Коцева добави, че преподавателите непрекъснато трябва да придобиват нови умения, за да са в крак с тенденциите в образованието. Това е един процес, който не бива да спира и учителят трябва да бъде преди всичко будител в класната стая. Според думите им технологиите, когато са добре осмислени могат да намерят място така, че да бъдат по-близо до възприятията на децата и да ги провокират да работят по друг начин, който е различен от традиционния.
Михайлова посочи, че крайна възраст за прибавяне на още знания и умения на учителите няма:
"Ако трябва да откроя някаква рецепта за успех, за мен тя съдържа два основни елемента. Първият е любопитството и желанието да пробваш нещо ново. Второто е или да се отдадеш, или да не вземаш толкова на сериозно страха да се провалиш. Да опиташ и евентуално да приемеш, че можеш да се провалиш. Мисля, че тази рецепта е валидна както за учителите, така и за процесите в класната стая. Защото и технологията и изкуствения интелект, и каквото и да сложим на полето на образованието, човешките емоции ще са там. Това ще ни различава от дигиталността напред във времето и ще слага мост между технологията и хуманното."
Според думите им средното образование в България по степен на използване на дигитални решения на Google е извървяло много дълъг път. България има много сериозно място на образователната карта в света за развита екосистема на "Google-училища". Има такива учебни заведения, които работят активно от 2016 година. Освен това у нас има 16 училища, които са разпознати от компанията и в които има много висока степен на дигитализирани процеси. Това са т. нар. "Google-референтни училища", а техният профил е всякакъв и те са в различни населени места.
Националната конференция с международно участие ще събере над 250 гости, сред които директори, учители, заместник-директори, както и образователни експерти от цялата страна. Целта на конференцията е да създаде място за диалог и обмен на добри практики, които са необходими за развитието на уменията на учителите да могат да използват различни подходи, технологии и иновативни методи в своята практика. Ще бъдат засегнати темата за STEM в образованието и игровия подход "учене чрез преживяване". Сред специалните гости са министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, представители на Google и др.
Фокусът върху панелните дискусии ще бъде във втория ден, в който ще се включат представители на общини, директори и учители от различни български градове. Подробна информация за участие има на сайта на Центъра за творческо обучение.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..