Филмът е създаден по повод 80 години от премиерата на „Нестинарка“ на сцената на Софийската опера и въвежда в темата непросветените, каза пред Радио София Елисавета Станчева - автор и сценарист на филма.
„В последствие задълбочава разказа и го насочва към голямата среща на Марин Големинов и Цанко Лавренов. Говорим и за нестинарството като такова, тъй като се надявам филмът да привлече и чуждестранна публика. Имаме амбиции да пътуваме с филма в чужбина. Там има хора, които самия обред не познават. Въвеждаме в обреда, в танцовата драма, написването й, първата постановка, промените, които след 1944 г. претърпява, тъй като бива коригирана откъм либрето и фокус“, добави Елисавета Станчева.
Тя обясни, че филмът отвежда до 60-те години, когато се „развиделява“ културният фронт и „Нестинарка“ има нова постановка, по чийто декори работи Цанко Лавренов.
„Това е сърцето на филма и представлява по-голямата част от него. Но той е обзорен и бих казала, че както тези, които за първи път чуват за танцовата драма, така и тези, които знаят за нея, ще видят неща, които досега не са били показвани“, уточни Елисавета Станчева.
Във филма ще видим Вера Кирова, която е в ролята на Демна през 1968 г., каза Лаврен Петров - куратор в галерия "Лавренъ".
„Една от следващите – Силвия Томова и Анелия Димитрова, която е настоящата Демна, която е чудесна и се радваме, че участва. Съвременната интерпретация на „Нестинарка“ също е включена, която сега се представя в операта в Стара Загора“, изтъкна Лаврен Петров.
В програмата, освен представяне на филма, посетителите ще могат да се насладят и на кратък клавирен рецитал в изпълнение на пианистката Анжела Тодорова, на миниатюри от Марин Големинов.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Изнесеното ни мобилно студио днес предава от Южния парк, където е поредното издание на „Реките на София“, на което гостуват и "Граждански будилник". Първи с нас са Айлин Юмерова – организатор на "Граждански будилник" и Захари Янко в – водещ и организатор на „Кръгла маса без маса“: "Заедно с Краси Костов от "Седемте посоки" сме подготвили..
Тази седмица Горна Малина празнува. Тържествата започнаха на 27 август и продължават до края на месеца. Традицията е общината да празнува в последната събота и неделя на август, обясни пред БНР-Радио София Ганка Христова , експерт "Култура и образование" в Община Горна малина. Тя разказа, че досега жителите са гледали кино под звездите и..
Пълното обновяване на втория подлез на "Орлов мост", който свързва Княжеската градина с ул. "Сан Стефано", приключи тази седмица, съобщиха от Столичната община. Според кмета на София Васил Терзиев, мястото е напълно преобразено и от тъмен, изоставен и вандализиран тунел е превърнато в осветено, сигурно пространство, център за изява на..
С концерт на Соня Йончева и Виторио Григоло, озаглавен "Италианска вечер", започна снощи фестивалът "Гала в София" на площада пред катедралния храм "Св. Александър Невски". Той ще продължи тази вечер с концерт на Соня Йончева, Пласидо Доминго и Хосе Карерас, озаглавен "Големият финал" . "Гала в София" започва с "Италианска вечер" Не..
Държавата започна поетапно прехвърляне на имотите от бившето жп трасе от "Изгрев" до район "Слатина", върху което има планове Столичната община да изгради линеен парк с велоалея и съпътстваща инфраструктура към нея от гара "Пионер" до ВТУ "Тодор Каблешков". Това потвърди в ефира на БНР-Радио София кметът на район "Изгрев" д-р Делян..
Уволнената директорка на общинското предприятие "Паркове и градини" Милена Васева била неинициативна, не е предложила преструктуриране на дружеството и затова работниците били с ниски заплати. Това обясни като мотиви за отстраняването ѝ зам.-кметът по екология на Столичната община Надежда Бобчева пред БНР . Другото обвинение към Васева, заради..
Този август беше месец на отпуск не само за институциите и политиците, а като че за пръв път в българската история – и за протестите. "Самите политици, които се оказаха в средата на тези протести, се опитаха да намерят основание и оправдания за това - защо те не са толкова масови или толкова гневни. Това сякаш стана тенденция в българската..