„Дори на мен често ми се налага да приемам чужди делегации от студенти, архитекти и преподаватели, които с удоволствие ги разхождам, за да погледнат конструктивното решение да направиш три огромни зали една върху друга, в един толкова голям конгресен център“, обясни инж. Чифлички.
Той припомни, че зала 1 разполага с 4000 места и с площ от над 3400 кв.м. Над нея се намира друга голяма зала с площ от над 2500 кв.м.
„Колони не ги подпират тези зали отдолу, а под тези две огромни зали е амфитеатърът – зала 2 „Азарян“, за която е любопитно, че в началните проекти на двореца не е била предвидена изобщо. Тя е въпрос на импровизация по време на строежа“, каза дизайнерът и проектант на НДК от 2020 г.
За времето си, архитектурните решения са били революционни, добави инж. Чифлички. Дори при тестовете за здравина на конструкцията, тя се оказва с 20% по-здрава от предвиденото.
„Няма да е пресилено, ако кажа, че поне 150 години тази сграда няма да има нужда от конструктивни намеси“, обясни инж. Иво Чифлички.
По думите му, днес един от основните проблеми на сградата на НДК, е отоплението й. Въглеродният отпечатък, който оставят сградите от това поколение, е огромен, добави той.
„Тя изобщо не е енергийно ефективна. За да затоплите зимата амфитеатралната зала „Азарян“, трябва също да се затоплят зала 1 и зала 3. Това е все едно да затоплите стадион. Това е основният проблем, пред който трябва да се изправи всяко ръководство до 2030 г. Ако не бъде решен той, не могат да бъдат решени никакви други проблеми…От гледна точка на стандартите за енергийна ефективност, дворецът ще започне да търпи санкции“, уточни инж. Иво Чифлички.
Той обясни, че към момента сградата е в много добро състояние, но има нужда от подмяна на седалките в зала 1.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Медресе сокаги се прекръства след влизането на московците по тази улица. После е Регентска, после пак - Московска. Започва от пл.Желю Желев, където е бил първият чугунен фонтан. Там е била и часовниковата кула от 17 в. Към 1880-1881 е разрушена. Повече за градската легенда за нея и за оформлението на улицата, както и за прилежащата ѝ малка ул.Малко..
Роден е в 1902 в Габрово, баща му е учител и автор на едни от първите учебници по география в България. Даниела Георгиева е съпруга на неговия правнук и я слушаме в звуковия файл със спомените ѝ за д-р Рачев. Нейни са и предоставените снимки и документи . Д-р Рачев е ревностен радетел за създаването на белодробни диспансери в България. Другата му голяма..
Животът на композитора маестро Георги Атанасов е по-заплетен, драматичен и вълнуващ от всяко оперно либрето. Баща му зарязва децата си, когато бъдещият музикант е на три. Успява да го издири след десетилетия, но таткото предава Богу дух ден преди срещата им. Майката чисти по хорските къщи, за да изхрани челядта си и си отива от живота след десет..
Най-новият проект на Спартак Севов е пълнометражния филм „ Министерството на мечтите “ – абсурдна комедия за любимите неща на всички: бюрокрацията и сбърканите днешни системи. С него е и актьорът Мартин Тасков, а проектът е англоезичен: "Министерство на кошмарите изглеждаше зле като заглавие. Осмиваме бюрокрацията." (Спартак) "Имам честта да..
Георги Георгиев, зам.-председател на "Асоциация за инсулт и афазия“ ни представя първото споделено парково пространство за арт терапия в България, открито по тяхна инициатива на 14 юли в столичния район Банкя. Името, което носи, е "Сътворение" и на място може да се открие зона за арт терапия и зона за лечебно градинарство, както и място с..
Боян Бочев от Лаго Фест в Самоков ни представя събитието с ударение на последната буква: "Тембърът на гласа ми подсказва, че настроението е чудесно. Страхотни музиканти на сцената, познаваме някои от тях в "Мюзиколоджи лайв". (подробности, както и за произхода на името - в звуковия файл) Има от бебета до над 70-годишни, хората си чакат фестивала в..
"Добър вечер, София" казаха Яна и Роман директно от Green gallery - едно ново пространство за екзотични растения и флорално изкуство, където цветята присъстват във всякакви видове и форми. "Имаме фотография, има графика, живопис, акварел - в общи линии, без ограничения в някакъв конкретен стил, дори авторите влизат в нетипични роли, като..