Федерацията на транспортните синдикати към Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) започна поетапни протестни действия във връзка с предстоящото приемане на държавния бюджет и недостатъчните средства, предвидени в него, за устойчив ръст на възнагражденията в градския транспорт в страната.
Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите. Това е само първа стъпка за мирно изразяване на недоволство и несъгласие с така предложения Бюджет 2024 от страна на работещите в системата на градския транспорт, посочват от синдиката.
Заложените средства са 89 млн. лева. С нерентабилните линии сумата е около188 милиона. Искането ни е за още 37 млн. лв. в държавния бюджет за целево увеличение на заплатите в сектора. То е свързано с желанието за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт, обясни пред БНР-Радио София инж. Александър Шопов - председател на Федерацията на транспортните синдикати. От тези средства 30 милиона са за София, а останалите - за страната.
Сумата е за около 15% увеличение на заплатите. Няма достатъчно желаещи за работа в градския транспорт, изтъкна още Шопов. Това се отнася за водачи на превозни средства, а дори и за хигиенисти в софийското метро. Там няма желаещи за работа, защото има нощен труд и големи площи за почистване. Недостигът е за 150-200 души.
Средно около 40% от кадрите в градския транспорт са в пенсионна възраст.
Според транспортните синдикати социалното напрежение в градския транспорт в страната расте с всеки изминал ден поради факта, че заплатите в сектора са изядени от инфлацията и изпреварващия ръст на доходите в частния сектор. Всекидневно напускат служители, които търсят по-добри условия на труд в частния сектор, макар и на по-ниско квалифицирани работни позиции. На мястото на пенсионираните служители не постъпват нови заради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспектива.
Всичко това води до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от дружествата. Този положен извънреден труд пряко оказва негативно влияние върху безопасността, която предлага градският транспорт.
Шопов напомни за готвения голям протест на 18 декември.
Чуйте разговора на Данаил Конов.
На 16 юли от 19.00 часа в Галерия “Арт 159” ще бъде открита изложбата „Да запазим Корал: „Безполезни изкопаеми НБУ 2025“.Куратори на изложбата са: проф. Борис Сергинов, Методи Методиев, Олга Галчинска, Ева Гебрева и Биляна Калоянова. В експозицията ще се включат над 30 автори – художници, активисти, изследователи и доброволци от НБУ и..
Във възпитанието родителите често трябва да балансират между помощта, улеснението за детето и здравословната строгост. За приучаването към самостоятелност понякога е достатъчно да изчакате, да потвърдите затруднението в дадена ситуация, а когато детето анализира или вследствие дори само на промяна в подхода успее да се справи, то остава не..
За седма поредна година ще се проведе Lago Fest 2025 - Фестивалът на Самоков от 25 до 27 юли. Мултидисциплинарният фестивал отново ще се проведе на добре познатата локация – Туристическата градина в парк “Лаго”. “Когато самоковци са се опитвали да правят комплименти на млади дами, са казвали “Я, каква си лаговица”. Лаговицата е едно много тънко..
В момента 60 от 256 общини в страната са с воден режим. Ако не бъдат взети комплексни мерки, те ще нарастват всяка следваща година и проблемите с безводието ще се задълбочават. Това откроиха експерти от информационната платформа "Климатека" на медиен форум, в който се включиха експертите по води и климат. Те отбелязаха, че по-съществен е..
България е на прага на влизане в еврозоната - стъпка, която се очаква да донесе значителни промени в икономиката. Малко след като получихме окончателното "Да", няколко международни рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на страната ни на БББ+. А за пръв път в историята ни получихме и оценка A- от агенция "Скоуп Рейтинг". " Очаквам..
Конференцията Velo-city 2025 тази година се провежда в полския град Гданск. “Това е шестата или седмата конференция Velo-city, на която присъствам. В този смисъл имам база за сравнение с предишни издания. Разбира се, тази година не съм толкова въодушевен, колкото когато участвах за първи път. Това беше през 2017 г., а домакини бяха градовете..
Живеещи в района на ул. "Опълченска“ излязоха на протест снощи с искане за преобразуване на едната новоизградена лента за движение във велоалея, а на другата – в разширение на тротоарите, които към момента на места са само по два метра. Протестиращите обясниха, че две нови автомобилни ленти удвояват трафика, а тротоарите остават тесни. Многократно..