По думите му относно твърдението, че българите не могат да управляват своите нагласи той каза:
"За съжаление в рамките на проучването получихме едни резултати, които може би голяма част от хората са очаквали да видят. Но винаги има една надежда, че ще видим нещо по-положително в крайна сметка. 7% от българите инвестират при средно равнище от 24% в Европа. Което е много ниско, ние сме в дъното. 22% от българите спестяват пари при 73%, които не спестяват. Тук притеснителното е, че не говорим за ниво на доходи. Добрата новина е, че около половината от българите определят стандарта си на живот като среден."
Захариев отбеляза, че сме сравнително млада демокрация. В САЩ 62% от хората притежават някаква форма на финансови активи, докато у нас само 7% инвестират. Той заяви, че:
"Първата стъпка е грешни финансови навици. Много често живеем от заплата до заплата и ние харчим всичко, което изкараме. Това е много опасно. Ако имаме такъв навик ние автоматично не можем да спестяваме."
А спестяването е основа на инвестирането, добави той.
Захариев отбеляза, че най-честата спънка българите да инвестират е емоционалната нагласа, че "парите са нещо трудно".
"Парите са тема на ежедневието. Те са нещо, което всеки трябва да разбира как работи. Инвестирането въобще не е толкова сложно, има си някои основни фундаментални принципи, така, че първото и най-основно нещо, което забелязвам е не липсата на пари, а липсата на навици и доверие в себе си. Самочувствието, че ние можем да го научим това нещо и то не е толкова сложно", каза той.
"Да спестяваме е условието да инвестираме", заяви Захариев. Той отбеляза, че имотите са традиционният тип инвестиции в България.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..