Инвестициите никак не са много, тъй като няма да обслужват много хора, каза пред Радио София урбанистът Калоян Карамитов от „Екипът на София“.
„Необходимо е да се направи рекултивация на територията и да се възстанови – да изглежда като поляна, ливада, хълмчета. Това е нещото, което не е направено толкова много време, а е задължително, за да се развие района в малко по-добра екологична перспектива. Няма задълбочени изследвания, които да направят оценка колко точно ще струва такъв тип рекултивация. Това е малко по-страшното, защото не си даваме сметка за мащабите на необходимите действия“, обясни Карамитов.
Той добави, че са правени изследвания, които са свързани само със замърсяването. Оказва се, че земеделските земи в целия район превишават с 80% замърсяването с тежки метали.
„Това е малко стряскащо, имайки предвид всички земеделски земи, а тези, които са близо до самия металургичен комбинат, надвишават дори с над 100%. Това означава, че ако искаме да насочим някаква инвестиция, то и самият инвеститор трябва да си направи много добра сметка, защото изчистването на такъв тип територия няма да е много евтино. Проблемът е неглижиран, но това е свързано и с това, че няма голям инвеститор, който да има заявен интерес“, уточни урбанистът.
По думите му, е необходим голям инвеститор, който да се заеме с изчистването на цялата територия.
През 2020 г. Направление “Архитектура и градоустройство” възложи на „Софияплан“ да проучи възможностите за транспортно обслужване на „Кремиковци“ с масов транспорт.
Следвайки предвижданията на ОУП, през 2030 г. територията на НПЗ “Кремиковци” и съседните населени места могат да поемат общо почти 219 000 души – живеещи и работещи на територията. Тези стойности са изключително високи и определеният според ОУП пълен капацитет не е реалистичен за постигане.
Калоян Карамитов добави, че е необходим анализ, при който да се вземат проби от почвите във всички населени места в района и да се направи план за рекултивация.
„Това е обект, който може от стратегическо значение, да привлече инвеститор, който е от висок ранг. Това ми се струва задача към Столичната община и нагоре, т.е. към държавата“, каза урбанистът от „Екипът на София“.
Калоян Карамитов е урбанист с магистърска степен от УАСГ София и специализация от ТУ Виена. Той има опит с анализи на градската среда и мобилността, обработване на пространствени данни, разработване на политики и ангажиране на заинтересовани страни.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Днес времето ще бъде слънчево, с разкъсана висока облачност. Над Източна България ще има временни увеличения на облачността, по-значителни през нощта и преди обяд, когато на изолирани места ще превали слабо, съобщиха от НИМХ. През деня в Източна България ще духа до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще са между 28° и 33°, в София – около..
И през новата учебна 2025-2026 година програмата "Готови за успех" на фондация BCause ще подкрепя отлични ученици и студенти, загубили единия или двамата си родители или израснали в специализирана институция. Програмата е отворена за кандидатстване до 10 октомври 2025 г., а резултатите ще бъдат обявени на 31 октомври 2025 г. Пред..
На прага на новата академична година обръщаме поглед към университетите. Някои от тях стартират своята обучителна програма в средата на септември, други пък в началото на октомври. " Дни преди началото ние се върнахме от нашето най-голямо събитие за студенти и докторанти на територията на България. 650 човека бяхме събрали в Китен, където имахме..
Министерството на труда в Гърция представи за обществено обсъждане законопроект, който предвижда 10-часов работен ден четири дни в седмицата. Експериментален модел на 4-дневна работна седмица наскоро бе въведен в Полша. Целта е по-голяма гъвкавост и по-добър баланс между работа и личен живот. Може ли мярката да се въведе и у нас, има ли..
За последните две години пътно-транспортните произшествия с превозни средства на Столичния електротранспорт са между 400 и 500 годишно. Около 90 от тях обаче са по вина на водача, съобщи изп.-директор на транспортното дружество Евгени Ганчев по време на извънредното заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет...
Метрото в столицата ще работи до по-късно тази вечер. Причината е футболната среща в София, която е от квалификации за Мондиала през 2026 г. между националните отбори по футбол на България и Испания. Последната мотриса на метрото ще пътува 30 минути след полунощ. Мачът ще се играе на Националния стадион и започва в 21:45 часа.
За 36-и пореден път, българската публика ще има възможност да се потопи в богатството на японските традиции и съвременно изкуство. Събитията ще се проведат от 1 септември до 30 ноември в 7 български градаре. Сред тях за първи път е включен град Враца, с общо 23 прояви, в рамките на тазгодишното издание на Дните на японската култура . Повече..