В предаването "Радиокафе" гостува Димитър Кърнолски - младши, откривател на таланти, който с времето се е доказал в работата си.
Той е наследствен музикант. Като малък, заедно с другите хлапета учат песните “Аз съм българче“, “Даскал кънтри“, “Оркестърът“ и още много други, които са дело на баща му - Димитър Кърнолски. Дядо му Лазар Кърнолски пък е един от първите цугтромбонисти в България, свирил е в Кралския гвардейския духов оркестър, Националната опера и Български национален цирк. Той е и един от първите музиканти в България, които са направили запис на плоча.
Димитър Кърнолски-младши завършва специалност “Пиано“ в НМУ в класа на Милена Павлова. Тогава той участва в множество сериозни музикални изяви като концерта на Найджъл Кенеди в България, участва и в изпълнение на “Реквием“ на Моцарт във Варна.
Завършва майсторски клас при проф. Виктор Чучков. Продължава със специалност „Композиция“ НМА в класовете на проф. Красимир Тасков и проф. Атанас Атанасов. Успоредно учи и втора специалност „Педагогика на музикалните практики“ в Теоретико-композиторски и диригентски факултет под научното ръководство на проф. Теодора Павлович. Учил е импровизация при Симеон Щерев - създател на легендарния квартет „Фокус“ заедно с Милчо Левиев.
През 2010 г. заема мястото на баща си в организацията на международни фестивали като през 2012-ра заедно с майка си Снежана Полихронова възобновяват националния конкурс "Път на славата" – най-мащабния форум за деца и младежи към днешна дата у нас.
"Път към славата" носи името на телевизионен конкурс по БНТ, който Димитър Кърнолски-баща инициира в началото на хилядолетието.
Макар да е само на 33, от 15 години е действащ вокален педагог. Последната година работи като продуцент с Венци Венц, VenZy и Ирина Флорин. За тях прави музика, но основният му фокус са младите таланти.
"Водещото в дейността на Арт център Кърнолски е голямото желание да постигаме нещо с нещата, които правим, не просто да се случват", подчерта той, изразявайки благодарност към всички съмишленици и партньори.
"Всеки един талант има своите качества и е добре да се представи на правилното място, да е ясно къде може да се менажира и промотира - смята Кърнолски. - Ние имаме собствена система, жури, в чиято работа не се бъркаме. Много е важно да има разнообразие в професионалното мнение на журито, да има дискусия, диспут, в който да има професионални различия, които да се обсъждат, защото в допирните различни точки ние можем да се срещнем и те обикновено са правилния избор ."
Смята, че в работата с деца е важно те да се забавляват, а дали след това ще станат музиканти, певци или артисти, ще изберат сами.
"Ние трябва да им осигурим едно невероятно и вълшебно време, в което те, учейки неща, дори да не го осъзнават, в последствие с възрастта и времето ще им помогнат в живота и в отношенията с хората", разкри Димитър Кърнолски-младши.
В разговора може да проследите разказа му за първия частен български фестивал в Италия, който неговия баща създава в началото на 90-те години. Тази година ще има своето 23-то издание. Единственият по рода си български конкурс се провежда в най-големия лунапарк в Италия – Mirabilandia.
Инициативата води началото си от 2004 година в тогавашния "София Ленд". Той е естествено продължение на международните фестивали, организирани от Артцентър Кърнолски, но бива спрян до 2012 година, след което е възобновен. Тази година са записани за участие 280 инструменталисти, като във всички категории ще има и стипендии. По думите на Кърнолски, нещата са сериозни, с преподаватели, сред които проф. Атанасов и проф. Тасков, при които е учил самият той.
Първата част от програмата ще започне на 2, 3 и 4 март с участието на вокалистите, втората част на 9 март е фолклор, на 15, 16 и 17 март е програмата на инструменталистите.
Чуйте разговора на Боян Бочев с Димитър Кърнолски-младши.
Неотдавна тук ви представихме Красимир Недялков, който ни призна за сбъднатата си детска мечта. Но и друга негова такава също е реалност - той е организатор и водещ на 31-те награди в сферата на модата, шоуто и бизнеса, присъдени в петък 10 октомври. БНР е сред техните носители в 2 категории. С него и започваме: "Имах 10 години пътувания с..
Снежана Маринова за новото издание на книгата ѝ " Мозайка от миналото на Стара Загора ", чиято софийско представяне предстои: "Много теми останаха извън първото издание. Допълнихме го с 11 нови. За съжаление опожаряването на града в 1877 засяга и архивите. Оцелява само това, което е било извън града. Сега можем да обменяме с колегите дигитални копия,..
Гвардейският оркестър на България е първото музикално формирование в България, осъществил и първите записи в различни жанрове, които ще чуем тук. Историята на оркестъра е описана в книгата на д-р Галя Грозданова-Радева, тук е и Стефани Михайлова, съдействаща за съставянето и представянето на книгата:
Преводачката и журналистка Вера Балабанова е последната жена в живота на поета-символист Теодор Траянов. Тя остава с него до кончината му, въпреки че той редовно я води на гроба на голямата си любов, актрисата Дора Дюстабанова, и казва че иска да бъде положен до нея. Писателят признава пред своята Вера: „Не съм носил добро на жените, не съм…“..
От двора на БНР търсим 10 градски съкровища в интерактивната градска игра. Трудни ли са местата, които трябва да бъдат открити? С нас е и водещата в "Легендите на София" Магдалена Гигова. Нейна е идеята участниците да си включат крачкомерите и да не тичат, за да не се объркат с участниците в маратона.
Отличителна черта на най-стария музикален фестивал у нас – „Варненско лято“ е международния симпозиум , който за шеста поредна година събира изтъкнати европейски музиколози в морската ни столица със специално подготвени доклади. Досегашният път на темите, провокирали създаването на доклади минава през теми като „ Творческият процес през погледа..
В последния работен ден от седмицата, темите от деня в предаването "Форум“ коментираха политическият анализатор и преподавател в НБУ Любомир Стефанов и Пламен Димитров от Българското геополитичиско дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Политически обзор на седмицата - кризата с боклука и последствията след..