В предаването "Радиокафе" гостува Димитър Кърнолски - младши, откривател на таланти, който с времето се е доказал в работата си.
Той е наследствен музикант. Като малък, заедно с другите хлапета учат песните “Аз съм българче“, “Даскал кънтри“, “Оркестърът“ и още много други, които са дело на баща му - Димитър Кърнолски. Дядо му Лазар Кърнолски пък е един от първите цугтромбонисти в България, свирил е в Кралския гвардейския духов оркестър, Националната опера и Български национален цирк. Той е и един от първите музиканти в България, които са направили запис на плоча.
Димитър Кърнолски-младши завършва специалност “Пиано“ в НМУ в класа на Милена Павлова. Тогава той участва в множество сериозни музикални изяви като концерта на Найджъл Кенеди в България, участва и в изпълнение на “Реквием“ на Моцарт във Варна.
Завършва майсторски клас при проф. Виктор Чучков. Продължава със специалност „Композиция“ НМА в класовете на проф. Красимир Тасков и проф. Атанас Атанасов. Успоредно учи и втора специалност „Педагогика на музикалните практики“ в Теоретико-композиторски и диригентски факултет под научното ръководство на проф. Теодора Павлович. Учил е импровизация при Симеон Щерев - създател на легендарния квартет „Фокус“ заедно с Милчо Левиев.
През 2010 г. заема мястото на баща си в организацията на международни фестивали като през 2012-ра заедно с майка си Снежана Полихронова възобновяват националния конкурс "Път на славата" – най-мащабния форум за деца и младежи към днешна дата у нас.
"Път към славата" носи името на телевизионен конкурс по БНТ, който Димитър Кърнолски-баща инициира в началото на хилядолетието.
Макар да е само на 33, от 15 години е действащ вокален педагог. Последната година работи като продуцент с Венци Венц, VenZy и Ирина Флорин. За тях прави музика, но основният му фокус са младите таланти.
"Водещото в дейността на Арт център Кърнолски е голямото желание да постигаме нещо с нещата, които правим, не просто да се случват", подчерта той, изразявайки благодарност към всички съмишленици и партньори.
"Всеки един талант има своите качества и е добре да се представи на правилното място, да е ясно къде може да се менажира и промотира - смята Кърнолски. - Ние имаме собствена система, жури, в чиято работа не се бъркаме. Много е важно да има разнообразие в професионалното мнение на журито, да има дискусия, диспут, в който да има професионални различия, които да се обсъждат, защото в допирните различни точки ние можем да се срещнем и те обикновено са правилния избор ."
Смята, че в работата с деца е важно те да се забавляват, а дали след това ще станат музиканти, певци или артисти, ще изберат сами.
"Ние трябва да им осигурим едно невероятно и вълшебно време, в което те, учейки неща, дори да не го осъзнават, в последствие с възрастта и времето ще им помогнат в живота и в отношенията с хората", разкри Димитър Кърнолски-младши.
В разговора може да проследите разказа му за първия частен български фестивал в Италия, който неговия баща създава в началото на 90-те години. Тази година ще има своето 23-то издание. Единственият по рода си български конкурс се провежда в най-големия лунапарк в Италия – Mirabilandia.
Инициативата води началото си от 2004 година в тогавашния "София Ленд". Той е естествено продължение на международните фестивали, организирани от Артцентър Кърнолски, но бива спрян до 2012 година, след което е възобновен. Тази година са записани за участие 280 инструменталисти, като във всички категории ще има и стипендии. По думите на Кърнолски, нещата са сериозни, с преподаватели, сред които проф. Атанасов и проф. Тасков, при които е учил самият той.
Първата част от програмата ще започне на 2, 3 и 4 март с участието на вокалистите, втората част на 9 март е фолклор, на 15, 16 и 17 март е програмата на инструменталистите.
Чуйте разговора на Боян Бочев с Димитър Кърнолски-младши.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...