"От дете съм приобщена към операта, аз съм от Русе. Моите родители са от хората, които винаги са били съпричастни към музикалния живот в Русе. Майка ми от малка започна да ме води на опера и обичам операта. Откровено казано, вече като бях студентка в Музикалната академия и нашите преподаватели повече ни насочваха вниманието към симфоничната, камерната, инструменталната музика и някак си операта ми остана встрани от интересите. В един период от време, в който си търсех работа моят ментор и скъп приятел акад. Марин Големинов ме заведе буквално за ръчичката при директора на Софийската опера Димитър Тъпков", каза тя.
По думите й тогава е станала оперен драматург в Софийската опера и балет, където е прекарала 20 години. Във времето на ковид пандемията тя е завършила 20 литературни портрета на нейни любими оперни певци и тогава е подредила книгата.
"Да поясня, че аз не преподавах "История на музиката". И това съм преподавала, но тук в случая съм инспирирана от другата специалност, която водех - това е "Оперна драматургия". В НАТФИЗ проф. Семерджиев създаде тази специалност преди 20 години и я нарече "Драматургия за музикален театър". Там повече внимание се отделя и на жанрова като мюзикъл, рок опера, оперета... Искам да кажа, че в това преподаване на оперна драматургия аз осъзнах, че не може да се отдели една творба и да й се прави музикално-драматургичен анализ сам за себе си. То трябва всичко да бъде поставено в контекста на творчеството, на времето, на авторите, на сюжета, защото много често популярните опери на 19-и век са писани върху известни произведения на известни писатели, поети, драматурзи", отбеляза проф. Арнаудова.
Тя сподели, че тогава е осмислила, че е много важно да се проследи пътя, по който е възникнало това изкуство и защо вече около 450 години то продължава да съществува. Според една нейна теза операта съществува четири века и половина, защото тя никога не е била жанр, който има строго определени фиксирани форми.
"Това я прави едно обтекаемо тяло, което се нагажда според публиката. Тя винаги се е нагаждала на публиката, тъй като операта се създава като придворно изкуство за забавление на едно общество, но същевременно още през 30-те години на 17-и век във Венеция вече има публичен театър, в който можеш да си купиш билет, да влезеш и да гледаш опера. Тя много бързо паралелно се развива като изкуство и на най-високата класа, но и на гражданите, на обикновените хора", каза проф. Арнаудова.
Освен това добави, че в началото операта е била полу-изпят, полу-рецитиран текст на поет. До времето на Джузепе Верди ариите са написани в мерена реч, докато в 17-и век задължително всичко, дори речитативите се пишат в мерена реч. Първите оперни звезди се появява заедно с появата на операта във Флоренция. Относно книгата проф. Арнаудова каза:
"Идеята ми е била малко да се пресекат две точки - едната, която е интересът на любителите към оперната история и от друга страна да помогне в учебния процес на студентите в музикалните академии у нас."
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Второто издание на "Младежкия конкурс за нова песен", организиран от сдружението на автори и композитори "Музикаутор" и проведен в Националния студентски дом в София, преди броени дни раздаде наградите на най-добрите . Група "Scarlet" от Бургас спечели първо място с песента си "Слънчоглед". Второ място взе Хюго (Теодор Кисьов) с песента..
Габриела де Лука от дете обича цветята. И до днес им се възхищава и ги отглежда с любов, наследена от майчиния и род. Произходът ѝ може да впечатли всеки биограф. Родена и израснала е в София. Прадядо и Карл Бец идва в България по покана на княз Александър Батенберг като дворцов градинар. Той е създателят на първата овощна градина в София с..
В предаването “Радиокафе“ гостува певицата Евгения Кринчева-Jenyka, за да разкаже за новите си песни "When I Leave" и "A Devil Won’t Change". Евгения учи в Гимназия за сценични изкуства "Акатамус". В музикалния свят е позната под артистичния си псевдоним Jenyka- певица, текстописец и автор на музика, изразяваща емоции и вдъхновение чрез съвременен поп..
Промяната на бюджета на Столичната община за 2024 г. не бе разгледана на днешното заседание на Столичния общински съвет. Това е втори пореден опит докладът да бъде гласуван, след като на предходната сесия от коалиция „ГЕРБ-СДС“ посочиха, че не са запознати с него. Днес аргумент на общинските съветници от групата бе липсата на политически..
Историята на Щедрия вторник е от преди 12 години. В САЩ е измислен като ден, веднага след Черния петък. Първоначалният замисъл е бил да е ден, в който се празнува активно щедростта, даването, помагането на другите. Осмислено и осъзнато като контрапункт на донякъде безразсъдното харчене на пари по време на Черния петък, разказва Людмила Атанасова от..
В дена на втория пореден ден с премиера на музикалната приказка "Зелената птица" в Софийската опера и балет, авторът на музиката и стиховете - Добрин Векилов-Дони, отчита топъл прием и от публиката, и от директора: "Снощи акад. Карталов обяви, че спектакълът влиза официално в репертоара и от януари ще си играе регулярно". Основата е..
Трима от пет са музикантите от група Free 4 ALL , които бяха гости на екипа на предаването “Добър вечер, София“ - Тодор Бакърджиев-тромпет, Светослав Миланов – ел.пиано, Георги Попов - перкусии. В групата започнали трима, но разширяващите се музикални търсения на тримата, довели до необходимостта да търсят и нови членове. Днес са петима и не..