"Всички хора, когато използваме социални мрежи, или някакви други цифрови услуги оставяме след себе си много данни. Тези данни са събирани, за да бъдат определени достатъчно точно нашите предпочитания, нашите интереси, начина ни на живот. Тези данни се използват за да се идентифицират потенциални гласоподаватели и да им се отправят персонализирани предизборни обещания", каза той.
По думите му безплатното приложение ни позволява да видим в реално време кой ни таргетира, с какви реклами и защо. Инсталирането е в няколко стъпки, като участието е анонимно. Изисква се единствено информация относно годините, пола и политическите пристрастия на потребителя.
"Важно е да кажем, че това разширение в момента работи само на настолен компютър, или лаптоп, тоест не може да бъде използвано на телефон. И разбира се участието е абсолютно анонимно, доброволно и може да бъде прекъснато по всяко едно време. Начинът, по който работи е следният - то регистрира всички реклами, които вие виждате. От тях то отсява политическите, защото другите не представляват интерес за нас и анализира рекламите, които вие виждате, като вие безплатно и доброволно предоставяте данни за това", отбеляза Йотов.
Той уточни, че приложението обхваща социалните мрежи фейсбук и инстаграм, като в момента екипът, който го разработва работи за обхващането и на други социални медии.
"Политиците винаги са използвали подвеждащи реклами и предизборни трикове за да спечелят нашите гласове, но в днешни дни технологиите им позволяват да пускат хиляди реклами наведнъж по време на кампаниите. Рекламните послания в момента са по-подвеждащи от всякога. Ние все още не сме навлезли в активна предизборна кампания, но статистиката, която моето приложение отчита ми показва, че в последните няколко дни рекламите започват да се увеличават, което е съвсем нормално", каза Йотов. И добави:
"Ние с нашия анализ, който ще направим с останалите партньори ще бъде да изготвим доклад в края на кампанията, когато ще бъдат представени основните изводи от проучването, както и националните закони за защита на данните. Това евентуално може да доведе до някакви правни последствия в случаите, когато установим, че има злоупотреби с лични данни. Но това колко реклами виждаме е по-скоро решение на самите социални мрежи."
Освен България в този проект участват още 5 държави членки на ЕС.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

Четирима млади, но всеки със сериозна биография музиканти, се събират за да споделят с публиката любовта си към камерната музика. Двама (или по-скоро двете) от тях гостуват в „Радиокафе“ за да ни разкажат за предисторията и за първите две изяви на новата формация – Илина Илиева и Магдалина Вутова: Започваме с името, което се ражда в много..
В първия работен ден от новата седмица, темите от деня в предаването "Форум", коментира Тодор Терзиев, завършил Международен бизнес и мениджмънт с профил финанси и маркетинг в Хага, Нидерландия. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Маратон от протести през седмицата заради бюджета. - От "Продължаваме промяната"..
На 1 декември стартира гласуването в кампанията "Решава София", в която граждани могат да подкрепят проекти , предложени от самите тях или от неправителствени, или професионални организации. В рамките на две седмици ще се определят първоначалните предложения, а след това предстои да се гласува и за окончателните. Столичани отново ще могат да..
Такса битови отпадъци е основен елемент в управлението на отпадъците - с нея общините покриват разходите за събиране, транспорт и третиране на твърдите битови отпадъци. В България в момента плащаме на база данъчна оценка на имота, но отдавна се говори за реформа на тази такса и за въвеждането на модела "замърсителят плаща" или още: “плащаш, колкото..
През 2025 г. се навършват 165 години от рождението на Екатерина Каравелова, първата защитничка на женските права в България, учителка, преводачка, писателка. Какво място заема нейната личност в първия Интерактивен музей на “Будителките”, който се намира на площад "Гина Кунчева" в София, разказва Елица Павлович от екипа на Фондация "Будителките",..
Всяка година кампанията "Пиши за права" на "Амнести интернешънъл" обединява хора от цял свят, за да се борят с несправедливостта и да подкрепят хора, чиито права са застрашени. През последните няколко години действията на хора, съпричастни на инициативата, допринесоха за освобождаването активисти по света и възтържествуване на..