"Това е така, защото пътната безопасност в България се управлява от медиите. Те са тези, които отварят дневния ред и проблема пътна безопасност след определен инцидент, а трябва да кажем, че средно в България по 1.8 човека на ден загиват. Само че в даден отрязък от време националните медии следвани от по-малките, изваждат този проблем като тема. Започват да канят така наречените "експерти", съвременните инфлуенсъри и те започват от екрана да ни казват кое е добро и кое лошо", посочи Милчев.
И добави, че тези неща се случват, когато има липса на институционално лидерство. Когато държавата е абдикирала от това, да поеме отговорността за това, което се случва по пътищата се появяват такъв тип "експерти", които се изказват като последна инстанция. По случая с Георги Семерджиев той каза:
"Имаше имитация от тогавашното ръководство на МВР. Абсолютна имитация за отнемане на общественото напрежение. Аз ще дам информация, която за първи път ще се чуе: всички служители от Пътна полиция КАТ-София, които бяха замесени в този чудовищен скандал с прикриване на актове, с манипулиране на проби и всичко останало, работят на същите си позиции и по същия си начин."
Милчев отбеляза, че пътната безопасност е в 20-те цели на ООН за хилядолетието. Тя е елемент от първите пет - икономика, енергетика, здравеопазване, екология, транспорт.
"Тя се превръща в досадно служебно задължение на всеки един управляващ, когато той е случаен управляващ. В Европа, когато попаднат на управляващи, които са отговорни към обществото, защото въпроси касаещи сигурността на цялото общество, на отделен човек, не се изисква неговото мнение той иска, или не иска сигурност. Ти си длъжен и затова се управляваме с държавен строй", допълни той.
Милчев сподели, че планът на Института по пътна безопасност, който е представен на министър-председателя е първата година да бъдат намалени жертвите между 50 и 100 човека. Втората година, на базата на този резултат да бъдат извършени тежките административни реформи в системата за управление, при които да има неизбежност на намаляване на жертвите. Той посочи, че има идея парите от глобите от камерите да влизат във Фонд за пътна безопасност и да се използват само за това.
"В момента тече сериозна кампания от страна на МВР, настроени са всички камери на най-ниското ниво. 50% от хванатите в нарушение са с глоби до 50 лв, с минимално превишаване от 5, 7, до 10 км в час от разрешената скорост. Слагат се на места камерите, които са т. нар. "капани". На които места няма абсолютно никакви катастрофи, на които няма абсолютно никакви заплахи за живота на никой. Те се слагат, за да може подвеждайки се водача да мине с по-висока скорост, с лошите организации на движение, объркващите и в момента тече невероятно събиране на тези глоби от хората. Милиарди ще се събират, за да можем да влезем в еврозоната", каза Милчев.
Той даде за пример Гърция, където е имало повече жертви отколкото у нас. Но те са променили три неща - въвели са сериозни такси от пътищата за да ги оправят, въвели са "бонус-малус" системата, а третото нещо е, че са предприели тежка административна реформа, с която да има неизбежност на наказанията.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Коментаторите на "Форум" тази седмица - Георги Захариев и Алексей Пампоров , днес се спряха на следните теми: В София застроява ли се много или това е мит? Ще оцелее ли сградата на "Балкантон" - стълбът на музикалната индустрия от времето на социализма? Днес хората на ул. "Московска" 33 (адреса на Столичната община) станаха свидетели на..
Общественият интерес към приемната грижа намалява, докато все повече деца се нуждаят от нея, показват данните на Националната асоциация за приемна грижа. Какви са причините за това? В предаването "Ритъмът на столицата" събеседници по темата са Александър Миланов изпълнителен директор на Националната асоциация за приемни грижи, и Надя..
Движението на влаковете на Централна гара София е затруднено заради проблем с маршрутно-компютърна централизация, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Системата осигурява движението на влаковете в част от гарата, допълниха от компанията. Работи се по отстраняването на повредата. От 12:40 часа до момента влаковете..
До 1 февруари в София се провежда Националната конференция по хирургия на гърдата, посветена на темата "Съвременно мултидисциплинарно поведение при карцином на гърдата" . Събитието е с международно участие и събира водещи специалисти в областта на хирургията, онкологията и мултидисциплинарното лечение. Специалисти и учени ще..
Националният археологически институт с музей при БАН преди дни представи находки от два емблематични български археологически обекта от Хераклея Синтика край местността Рупите и Могила 1 в землището на с. Капитан Петко Войвода, община Тополовград. Експонатите ще бъдат представени в изложбата „Българска археология“, която се организира традиционно от..
Само 6 на сто от българите оценяват личния си стандарт на живот като по-скоро висок (все пак има ръст от 2%), малко над половината го определят за среден (53%), а 28 на сто смятат, че водят нисък стандарт на живот . Това показва национално представително социологическо проучване на изследователския център "Тренд" по поръчка на..
"Всичко било е насън" е най-големият хит , изпят преди години от певицата Тони преди години. Сега песента се завърна ремиксирана, за да я чуе съвременното младо поколение. За новото звучене на емблематичното парче Тони и диджей Силвър Иванов разказаха в предаването "Добър вечер, София". Назад във времето, когато Тони стана..