Вълнуващо е да пътуваш, но се получава амортизация на няколко години. Явих се на прослушване за Куала Лумпур, в 2005 започнах в Малайзийския оркестър - последното нещо, което може човек да си представи там. Идеята на "Петронас", които строят известните кули, е във фоайето между тях концертната зала да има свой оркестър. Благодарение на финансовата им помощ, имах 13 години, изпълнени с невероятни възможности. Трябваше ми да се аклиматизирам, сега в Япония обратно се аклиматизирам към 4 сезона.
Много бавно се влиза в един оркестър в Япония. Самото прослушване е отворено за всички желаещи. Няма селекция и процесът е много дълъг. На моето сме били 67 камдидати и за втория остават малко кандидати. Финалът е след две седмици свирене със самия оркестър, изпълняват се 3-4 различни програми, бяхме останали двама. Членовете имат месец и половина да гласуват. Оркестърът се подпомага от Yomiuri - собственици на най-издавания вестник в света и на най-известния бейзболен отбор.
За Токио нищо не е преувеличено. Едно разстояние от 40-60 км да отидеш на работа е най-нормалното. Животът е много по-различен от Европа, трудно е да се организира всекидневието, трябва да имаш стратегия за седмицата. Концертният живот е много интензивен, само в Токио има 7 симфонични оркестри, всеки има собствена публика, свързана с неговите традиции. Много е интересно, научаваш физиономиите на хората в залата, някои ходят на всички представления - един и същи човек, на едно и също място, всеки ден слуша "Танхойзер".
Концертът на 12 април го готвя като проект много отдавна - да се представи флейта, арфа и виола. Звукът на флейтата по времето на Бах е бил много по-мек (слушаме го). Преходът от Бах до Дебюси се получава много плавно с арфата. Хем има елемент на изненада, хем има голяма разлика в епохите. От Бах баща и син, през Рамо - връзка с шедьовъра на Дебюси, Соната за флейта, виола и арфа, написана първоначално за чембало."
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..
Сигурна съм, че всички са чували името на Найден Геров: възрожденец, писател, езиковед и фолклорист. Делото на неговия живот е „Речник на българския език“. А жената на неговия живот е Мария, също от сой. Потомка на рода Пулиеви и Евлоги и Христо Георгиеви, сродена с даскал Ботьо Петков, бащата на Христо Ботев. Т я също блести със собствена светлина..
Лора Младенова oт „Невидими животни” за благотворителния концерт-протест срещу насилието над животни , събиращ българските изпълнители на Благотворителен концерт-протест срещу насилието над животни събира българските изпълнители на 18 май от 18:00 часа в Концертната зала на Военния клуб в София с вход свободен: "Идеята дойде от певицата Тина, към..
Славея Сурчева ни кани на поредната „Нощ на музеите“ в НВИМ с атрактивна програма и вход свободен за външната и постоянната хронологична експозиция. В късните часове на деня посетителите ще имат възможността да разгледат една от най-богатите музейни колекции в страната и да съхранят този спомен със селфи в специално обособен за целта кът. Екипът..