Над 15-годишните младежи не са включени достатъчно активно в живота на града, в това да взаимодействат с институциите, за да могат да го променят към по-добро. Независимо от множеството доброволчески акции и по-скоро инцидентни инициативи на общините за тяхното включване в местното самоуправление, това все още не се случва достатъчно често, смята Мая Цанева от сдружението „Безопасни детски площадки“.
Затова от организацията са решили да подходят към този относително скучен въпрос по нов начин.
Тръгвайки от известния филм „Ghosts Busters”, започват да потърсят млади разбивачи на градски митове – тези, които имат интересен поглед към света около нас, активни са, интересуват се какво става около тях, искат на живеят по-добре и на по-хубаво място, не вярват много на родителите си, както повечето младежи.
"Такива хора биха могли да покажат на своите връстници и на своите родители, че имат мнение за това, което се случва около тях" – отбеляза пред БНР-Радио София Мая Цанева.
Така че точно сега се търсят младите активисти, които искат да "разбият" стената на незнанието, дезинформацията и заблудите как гражданите могат да участват в живота на своето населено място.
Инициативата се осъществява с младежи от Софийска област и от област Благоевград, на възраст от 15 до 21 г. Те трябва да си изберат градски мит или митове и да създадат видео материал, който да споделят в социалните медии, с който да „разбият“ този мит.
Експерти по медийно съдържание и представители на регионални медии, ще подготвят младежите и през юни се очаква те да представят своите клипове в социалните мрежи. Проектът стартира със срещи на Гергана Тренчева, Цоня Кръстева и Иван Узунов, експерти по медии и по видео обработка с ученици от 11. и 12. клас в Професионална гимназия по строителство, архитектура е геодезия “Васил Левски” - Благоевград.
В Софийска област предстои набирането на участници, като своевременно ще обявим старта на кампанията в ефира, и на нашия сайт.
Чуйте разговора на Лили Големинова.През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..