Той е роден в Пловдив. Завършва музикално училище, а след това и Консерваторията в София при Боян Лечев и Владимир Аврамов. Финалист е на конкурса „Чайковски" в Москва, лауреат на конкурса „Фриц Крайслер" във Виена. Специализира при проф. Ифра Нийман в „Гилдхол Скуул” в Лондон. Концертмайстор на Пловдивската филхармония, с диригент Добрин Петков до 1988-а. Носител е на много музикални награди в страната и чужбина.
Преди 12 години обаче хваща бялото платно и четката.
„Стана спонтанно, имах вкъщи хартия и боички, започнах на шега и оттогава не съм спирал. Беше в момент, когато имах проблем със зъб и не можех да сложа цигулка под брадата си. Беше доста дълго време, около месец. Изведнъж изригна това нещо при мен и аз следвам импулса и продължавам да рисувам. Вече имам някъде около 1200 картини. Това е 26-ата ми солова изложба за последните 12 години“, сподели Мичо Димитров пред Радио София.
Новата експозиция съдържа 40 живописни платна. Той добави, че е успял да нарисува много картини в началото на пандемията.
„Когато имахме повече време да си стоим вкъщи и аз посягах към четката много по-често. Специално тази изложба има 1-2 картини оттогава, повечето работи са от последните две години. Това са мои видения - неща, които спонтанно идват. Аз не съм от категорията художници, които планират точно какво смятат да направят. Случвало се е в началото, когато рисувах много църкви и замъци. Сега оставям интуицията, висшата сила, ако мога така да я нарека, да ми помогне и да вляза в определено състояние и да създам картина“, обясни Мичо Димитров.
Споделя, че голяма слабост изпитва към архитектурата, затова често докато е живеел в чужбина е пътувал до други държави с камерата си, за да се снима паметници на културата.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..