Задължително трябва да се подобри преподаването в автошколите, мерките да бъдат строги за шофьори, употребили алкохол и наркотици, а средствата от глоби да се инвестират в инфраструктура и пътна безопасност.
Да не търсим сензация при всяка шокираща катастрофа и тепърва да се чудим какви мерки да вземаме, а да започнем още от възпитанието на децата.
Това коментира пред БНР-Радио София автоспециалистът Филип Лазаров (bri4ka.com). По думите му инциденти с отнети животи у нас се случват на 6 месеца. Веднага започва да се говори за вдигане на глобите, но не в това е проблемът.
"Хората със скъпи автомобили няма да се уплашат от размера на глобите. Плащат си и продължават. Колите вече са модерни и бързи, мощните стават все по-достъпни. Проблемът не е в тях. Трябва да започнем от възпитанието на децата – да ги научим как да пресичат, как да карат колело и тротинетка, да играят с топка, по-късно – да карат автомобил. Ако сега се започне, ще имаме резултат след 20 години", подчерта Лазаров.
По думите му, в България няма достатъчно полигони и нито една писта, където още докато се обучават, младите хора да усетят скоростта и разликите. Дори 5 до 7 км/час повече може да коства човешки живот. Инфраструктурата е по-важна от глобите.
"Толкова ли не могат да изолират локви, за да не се образува аквапланинг. Не се вижда маркировка, няма светофари, няма знаци. Трябва да се спрат от движение по улиците неизправните автомобили. Да ограничим пандемията с телефоните – те разсейват и физически, и психически и емоционално. Въпросът не е да излъжеш, за да не те глобят, а да пазим човешкия живот. Готино е да не караш пил и да пътуваш с колан", подчерта експертът.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
Коментаторите на "Форум" тази седмица - Георги Захариев и Алексей Пампоров , днес се спряха на следните теми: В София застроява ли се много или това е мит? Ще оцелее ли сградата на "Балкантон" - стълбът на музикалната индустрия от времето на социализма? Днес хората на ул. "Московска" 33 (адреса на Столичната община) станаха свидетели на..
Общественият интерес към приемната грижа намалява, докато все повече деца се нуждаят от нея, показват данните на Националната асоциация за приемна грижа. Какви са причините за това? В предаването "Ритъмът на столицата" събеседници по темата са Александър Миланов изпълнителен директор на Националната асоциация за приемни грижи, и Надя..
Движението на влаковете на Централна гара София е затруднено заради проблем с маршрутно-компютърна централизация, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Системата осигурява движението на влаковете в част от гарата, допълниха от компанията. Работи се по отстраняването на повредата. От 12:40 часа до момента влаковете..
До 1 февруари в София се провежда Националната конференция по хирургия на гърдата, посветена на темата "Съвременно мултидисциплинарно поведение при карцином на гърдата" . Събитието е с международно участие и събира водещи специалисти в областта на хирургията, онкологията и мултидисциплинарното лечение. Специалисти и учени ще..
Националният археологически институт с музей при БАН преди дни представи находки от два емблематични български археологически обекта от Хераклея Синтика край местността Рупите и Могила 1 в землището на с. Капитан Петко Войвода, община Тополовград. Експонатите ще бъдат представени в изложбата „Българска археология“, която се организира традиционно от..
Само 6 на сто от българите оценяват личния си стандарт на живот като по-скоро висок (все пак има ръст от 2%), малко над половината го определят за среден (53%), а 28 на сто смятат, че водят нисък стандарт на живот . Това показва национално представително социологическо проучване на изследователския център "Тренд" по поръчка на..
"Всичко било е насън" е най-големият хит , изпят преди години от певицата Тони преди години. Сега песента се завърна ремиксирана, за да я чуе съвременното младо поколение. За новото звучене на емблематичното парче Тони и диджей Силвър Иванов разказаха в предаването "Добър вечер, София". Назад във времето, когато Тони стана..