"Абсолютно правилно – многопластов, многожанров, защото искам да обхвана възможно повече стилове музика, които да мога да изпълнявам. Флейтата е много красив инструмент, но саксофонът ми дава много повече възможности за това", потвърди самата Кристина Димитрова.
Тя има сериозна кариера в чужбина, но любовта я връща в България. И не случайно.
"Моят съпруг осмисли живота ми в един друг аспект, но до днес с неговата подкрепа продължавам и тук да се развивам", казва тя. Завръща се в България от Бахрейн, където прекарва почти 7 години.
"Малка, островна, много красива държава, Бахрейн не е част от Арабските емирства. Тя е съвсем отделно кралство с неговите чар и красота. Близо е до Саудитска Арабия с която ги свързва огромно дълъг мост", поясни Кристина Димитрова.
И допълни: "Там се развих най-бързо и успях да достигна до най-голяма аудитория. Изключителни контакти успях да направя и много приятелства да създам. Те си струват и остават във времето, заради тях отново се връщам там, а и те ми гостуват в България."
Как започна всичко?
"Когато си ученик, тийнейджър, често се притесняваш и не знаеш накъде да поемеш. Пътят пред теб не е прав и това е напълно нормално, но и в моя живот пътят е бил само напред и никога не съм се замисляла, когато започнах да изучавам "Флейта" в град Русе. Аз знаех, че задължително след това ще продължа в Националната музикална академия в София, мога да кажа, че съм класически изпълнител, по диплома съм флейтист и свирех в класически оркестър", отбеляза Димитрова.
"Започнах да се развивам в чужбина чрез флейтата. След Консерваторията, веднага получих предложение да свиря в класически оркестър, който концертира в държави като Испания и Франция – български оркестър с чуждестранен диригент. И се случи така, че опознах повече една Испания, отколкото собствената си държава, понеже посетих почти цяла Испания, както и Франция, оттам-нататък животът ми се стече по различен начин", разказва музикантката.
За своите български фенове тя има и дебютна песен "Летен дъжд", която прозвуча в ефира на Радио София.
"Как започнах да свиря на саксофон. Много преди това, още като малка започнах с пиано. Баща ми бе музикант, без да има музикално образование, но мечтата му беше да ми даде всичко, което той не е успял да има. Когато вкъщи той свиреше на китара, или пиано, постоянно исках да натискам клавишите. Един ден ми донесе една флейта и каза – виж колко е красив този инструмент. Изглеждаше изящен, елегантен. Той каза: "Мисля, че много ще ти отива.", отбеляза Димитрова.
Години по-късно, тя се насочва към един доста по- "мъжки" инструмент – саксофонът.
"За него се изисква изключително много капацитет – въздух обратно на флейтата и баща ми каза, Е, няма да просвириш на саксофон. Да, костваше ми много усилия, репетиции, часове наред, но какво се получава – когато имаш техниката от флейтата, просто я обръщаш. Техниката и пръстовката са едни и същи, просто сменяш позицията, но тоноизвличането е много различно, там вече трябва доста да се обучаваш", обясни Кристина.
Бързо и спонтанно обаче възниква любовта със съпруга й, с когото се запознава по време на ковид пандемията в една социална мрежа.
"От първи клик се получиха нещата от разстояние и след това си дойдох в България, за да направим първа среща. Песента "Летен дъжд" е написана и посветена изцяло на него. Тя е подарък от мен за него, за нашата сватба", разкрива тя. Музиката и текстът са изцяло нейни, а с аранжимента й помагат Димитър Атанасов и Бил Василев. По думите й той е един невероятен пианист, който в самото парче изпълнява клавишните. Режисьор и видеограф на клипа е Тето Атанасов.
"Идеята му беше, тъй като песента е дебютна за България да бъде имиджова, в клипа да участвам само аз и да се вижда само моето лице", разказва изпълнителката.
Чуйте още от разговора на Крис и Деси, насладете се на видеото на песента.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..