"През последните 10-15 години от това, което ние наблюдаваме от една страна самите музеи се осъвременяват. Те правят все повече програми, все повече изложби. Например програмите към деца и семейства се развиха изключително много. Вече почти няма музей, в който няма програма насочена към деца. Като човек от "Музейко" мога да кажа това отблизо", сподели Герчева.
По думите им времето, което настъпва през последните години е време, в което всяка институция, която иска да е съвременна трябва да предложи преживявания според очакванията на хората. Програмата е събрала американски с български музейни специалисти, за да може да се говори за конкретни идеи за изложби.
"Тази програма доказа, че има нужда, има възможност и има потенциал за хората в България, тези, които работят в музеите, или работят за музеите като дизайнери или архитекти да развият идеите си повече", добави Герчева.
Вече има три издания на Академия "Муза" в Дряново, Плевен и Благоевград, където са се били влюбили не само хора, които работят в музеите, но и извън тях. Следващото издание на Академия "Муза" ще се състои през октомври във Враца
Програмата е едногодишна, магистърска, но тя може предизвика интерес към по-млади хора, които тепърва влизат в музеи, в хора, които сега вече са там и в хора, които като дизайнери и архитекти работят за музеите и имат интерес да развиват отношение в тази насока. По думите й подборът на преподаватели е ключов, като самият преподавателски екип е интердисциплинарен и насочен в това, да работи със студентите в различни дисциплини.
Този процес никога не е бил научен, ние искаме да го подредим и да помогнем на всички, които са включени в програмата да го усетят по-лесен и да им дадем инструменти да го направят по-лесен. Най-важният фокус на магистърската програма е "разказването на истории" върху стабилна научна база, споделиха те.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...