В проекта се включват Мария Налбантова, Мартин Пенев, Мартина Вачева, Невена Екимова и Радостин Седевчев. Творбите на младите артисти разкриват какво предизвиква у тях чувство за срам и усещане за вина.
Това е втората част от трилогия на кураторката Галина Димитрова-Димова, в която се разглеждат съвременните разбирания и размишления за човешките чувства и взаимоотношения. Пред Радио София тя обясни, че всеки от поканените художници има изразена критична нагласа и индивидуален подход към създаване на художествено произведение.

"Идеята на този проект беше да засегнем тези две теми, може би нетипични за нашето общество чувства и поведенчески модели, и да видим какво се е променило, ако обърнем поглед назад. Срамът и вината, именно в тази взаимовръзка, са много интересен модел, по който ти можеш да разглеждаш едно общество. Всяко поколение си идва с нови разбирания. Тяхното поколение (на поканените художници) е онова, което не е живяло в социализма, но е минало прехода. Когато ги поканих, аз им поставих тези параметри – да разгледаме срама като морален коректив“, каза Галина Димитрова-Димова.
Интересът към темата за срама и вината идва от разкъсването на българското общество между стереотипи и модели на поведение, които отразяват неизказаните истории и травми от социализма и прехода в страната.
"Срамът се използва като нещо по-скоро наложено отвън, докато вината е вътрешно чувство, тя е много свързана със съвестта, с твоето разбиране за правилно и грешно, за ценностната система. Ако срамът е нещо по-колективно, обществено явление, вината си е строго персонална“, посочи Галина Димитрова-Димова.
Тя добави, че изложбата разглежда и емоционалното наследство, което носи всяко следващо поколение.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.

Първите софийски театрални постановки се правят в сградата, където е и Народното събрание. Тя изгаря в 1882. В миналото предаване стана дума за друг дъсчен театър наблизо - този на японица Камчик. На това място се създава друг дъсчен театър, "Основа", след събарянето на този на Камчик. В началото на 20 в. на същото място започва строежа на сегашния..
Художник-график, изследовател и преподавател, чиято 130-годишнина честваме през 2025 - това е професор Васил Захариев. Любомир Николов е уредник в Историческия музей в родния град на професора - Самоков: Самоковският художник прави офорти със старата сграда на Света София - особеностите според Любомир Николов: "Не са много гравюрите от неговата неща,..
Жените в живота на Георги Парцалев Може да звучи сензационно, но легендарният комик Георги Парцалев се е влюбвал и в жени. В гимназията изпращал до дома, носел чантата и получил първа целувка от съученичката си Роза, но баща му попарил надеждите за взаимност с думите „Тя е от богат род, а на теб фамилията ти идва от скъсаните гащи на дядо ти. Не..
Playing Narratives е 7-месечна програма за млади таланти в сферата на видео игрите. Готов ли си да превърнеш страстта си към игрите в кариера? Подробностите с Иван Попов, част от екипа на Гудгейм (инициатива, явление): "Всяка година подкрепяме кауза, свързана с образование. Обединяваме гейм енергията и я насочваме към смислени проекти на..
„Вещерът: Кръстопътят на гарваните“. Историята на „Вещерът“ вече се превърна в истинска сензация – първо с книгите на Анджей Сапковски, после с култовите игри The Witcher, а накрая и с успешния сериал на Netflix. С нас по този повод е Антон Биров от влога "С книги под завивките": "Вечерът се изправя срещу цялата концепция за необходимото чудовище...
Столична библиотека отпразнува своя 97-ми рожден ден . Една от най-старите културни институции на София е създадена на 24 октомври през 1928 г. Днес Библиотеката на София се гордее с близо 109 хиляди читатели, фонд от 1 милион книги, 4 модерни филиала и диблиобус, най-големият в страната детски център, дигитална тийн лаборатория, литературен музеен..
В неделя, 26 октомври, преминаваме към зимното часово време. В 04.00 часа сутринта стрелките трябва да се преместят с час назад . През март 2019 г. Европейският парламент гласува за отпадането на сезонната смяна на часа. Държавите членки решават дали преминат изцяло на лятно или зимно часово време.