Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие.
До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
Основната цел на кампанията е подобряване на фискалната дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
При извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди, поясни пред БНР-Радио София Анна Митова- директор на Дирекция Комуникации в централното управление на НАП.
От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори и дали осигуровките им съответстват на реалното им възнаграждение.
Засилените проверки по Черноморието няма да намалят бдителността и проверките по отношение на търговски обекти във вътрешността на страната, предупреждават още от НАП.
След напомняне по имейл или свързване на служител на НАП заради задължения голяма част от данъкоплатците веднага променят поведението си, отбеляза Митова.
Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.
Чуйте разговора на Ана Попова.
Колко често необвързаните българи излизат на реални срещи? Проучване на българската мачмейкинг платформа ClubR, обхващащо над 5000 необвързани мъже и жени на възраст между 25 и 45 години, разкрива интересни, но и малко обезкуражаващи тенденции. Повече от Радослава Карамихалева, мачмейкър: "При нас срещите се случват на живо. Задаваме въпроси, от..
Подари любов на българските баби и дядовци за Коледа с фондация " Дари храна, дари любов ". Как - разказват доброволците Галена Ганчева и Димитър Костадинов: "От самото начало познавам една от основателките на фондацията и нямаше как да устоя да не се включа. Учехме се в хода на случващото се. Доброто е заразно, цялото нещо ни сближи." (Галена) И..
Как България попадна в книгата на Гинес с нов рекорд, поставен в София Нов световен рекорд беше поставен в София преди броени дни. 440 човека играха едновременно през смартфоните си една от най-старите видео игри в историята на човечеството – играта Понг. Това се случи по време на гейминг събитието GAME ON на 24 ноември, в което се включиха някои от..
Националният военноисторически музей кани всеки уикенд на коледна образователна игра „Мисия разузнавач – Спаси Коледа“ за седма поредна година. Подробностите от Славея Сурчева, връзки с обществеността НВИМ: "Коледният дух завладя екипа на музея - играта е изключително любопитна. Тя е за групи ученици и за семейства. Продължава около час и половина,..
Недвижимите имоти са поскъпнали с 18%, може би в по-голямата си част – през второто полугодие та 2024-та година. При новото строителство двустайните и тристайните жилища остават най-търсени, може би защото са по-достъпни. Това ръководи и инвеститорите да проектират повече такива апартаменти. Това обясни пред БНР-Радио София Снежана Стойчева..
Тази вечер в студиото на БНР-Радио София имахме "нов съсед". Испанският актьор Начо Герерос, известен като комедийния герой Коке (от тв сериала "Новите съседи"), бе специален гост в предаването "Добър вечер, София" и разказа за актьорската си кариера, за предизвикателствата, пред които се изправя един човек по пътя към успеха, за сериалите и..
И в края на тази година от сдружението "Бъди човек – Самоков" са подели инициативата да зарадват нуждаещи свои съграждани. В 11-ото издание на кампанията се събират дарения - хранителни дълготрайни продукти, (олио, боб, макарони, леща, брашно, ориз, консерви), плодове и зеленчуци. Целта е "подари коледна вечеря на пенсионер в..