Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Владислав Стоицов, Българска асоциация за електромобилност:

Електрическите тротинетки са най-безопасни

Снимка: Златина Петкова

Електрическите тротинетки остават едно от най-безопасните средства за транспорт в България. Това става ясно от публикуваните наскоро данни от МВР за пътно-транспортните произшествия в страната до юни 2024 година. Българската асоциация за електромобилност данните, според които включително и тротинетките, са много по-сигурни, в сравнение с леките автомобили и мотоциклетите.

Въпреки, че като цяло тротинетките са един много по-сигурен транспорт, сред техните водачи също има недобросъвестни и безотговорни лица, които застрашават себе си и околните. Те обаче са пропорционално много по-малко спрямо нарушителите сред шофьорите на автомобили. От асоциацията призовават водачите на тротинетки да спазват правилата за безопасност. Коментар по темата направи Владислав Стоицов, председател на Българската асоциация за електромобилност.

"Предвид законодателните промени, които бяха приети преди около 4-5 години и ниската скорост, с която трябва преди всичко да се карат електрическите тротинетки това само по себе си предразполага и за по-голяма безопасност на този, така да се каже най-безопасен в момента транспорт", каза Стоицов.


Какви са предимствата?

По думите му ползите от този вид транспорт са както екологичността, така и финансовата достъпност до българския гражданин. Правилата за движение важат за всички, като това са да се кара с 25 км. ч. по велосипедната инфраструктура, или в дясно на пътната лента, ако липсва велоалея. Каската е задължителна за лица между 16 и 18 години. Използването на светлоотразителни елементи също.

Той поясни, че в обществото се наслагва мнението, че водачите на тротинетки карат неразумно, но това е все по-развиващ се и достъпен транспорт, особено в градски условия.

"Разбира се, както при всеки вид транспорт има единици хора, които нарушават законодателството и нормалното използване на такива тротинетки. Ние приканваме всички хора да спазват закона и разпоредбите в законодателството", категоричен е Стоицов.

По отношение на инфраструктурата той поясни, че за съжаление България изостава в пъти спрямо своите европейски партньори. Това е голям фактор за ПТП. За сравнение София има по-малко от 100 км. велосипедна инфраструктура, а в градове като Париж, Виена и други са повече от хиляда, поясни той.  А какво мислят гражданите на София, чуйте в анкетата на Златина Петкова:

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Нов струнен квартет с амбицията да дава добър „ТонЪ“

Четирима млади, но всеки със сериозна биография музиканти, се събират за да споделят с публиката любовта си към камерната музика. Двама (или по-скоро двете) от тях гостуват в „Радиокафе“ за да ни разкажат за предисторията и за първите две изяви на новата формация – Илина Илиева и Магдалина Вутова: Започваме с името, което се ражда в много..

публикувано на 24.11.25 в 21:03

"Форум", 24.11.25: Маратон от протести през седмицата заради бюджета

В първия работен ден от новата седмица, темите от деня в предаването "Форум", коментира Тодор Терзиев, завършил Международен бизнес и мениджмънт с профил финанси и маркетинг в Хага, Нидерландия. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: -  Маратон от протести през седмицата заради бюджета. -  От "Продължаваме промяната"..

публикувано на 24.11.25 в 19:05

На 1 декември стартира гласуването в кампанията "Решава София"

На 1 декември стартира гласуването в кампанията "Решава София", в която граждани могат да подкрепят проекти , предложени от самите тях или от неправителствени, или професионални организации. В рамките на две седмици ще се определят първоначалните предложения, а след това предстои да се гласува и за окончателните. Столичани отново ще могат да..

публикувано на 24.11.25 в 17:25

Данита Заричинова: Моделът "замърсителят плаща" мотивира хората да намаляват отпадъците

Такса битови отпадъци е основен елемент в управлението на отпадъците - с нея общините покриват разходите за събиране, транспорт и третиране на твърдите битови отпадъци. В България в момента плащаме на база данъчна оценка на имота, но отдавна се говори за реформа на тази такса и за въвеждането на модела "замърсителят плаща" или още: “плащаш, колкото..

публикувано на 24.11.25 в 16:16
Елица Павлович

Първият Интерактивен музей на “Будителките” с фокус върху Екатерина Каравелова

През 2025 г. се навършват 165 години от рождението на Екатерина Каравелова, първата защитничка на женските права в България, учителка, преводачка, писателка. Какво място заема нейната личност в първия Интерактивен музей на “Будителките”, който се намира на площад "Гина Кунчева" в София, разказва Елица Павлович от екипа на Фондация "Будителките",..

публикувано на 24.11.25 в 16:00

Шестчасов маратон по писане на писма за права ще се проведе в София

Всяка година кампанията "Пиши за права" на "Амнести интернешънъл" обединява хора от цял ​​свят, за да се борят с несправедливостта и да подкрепят хора, чиито права са застрашени. През последните няколко години действията на хора, съпричастни на инициативата, допринесоха за освобождаването активисти по света и възтържествуване на..

публикувано на 24.11.25 в 15:35