"Мога да кажа, че покрай работата ми в театъра и въобще правенето на саундтраци и всякакви сценични музики съм правел всякакви неща. Разликата е, че там, като че ли просто човек е част от някаква мрежа и по някакъв начин е по- лесно. Това, което сега излиза, което е някаква музика, която не е свързана с някакъв контекст, за мен лично до голяма степен нещата, които правя извън този контекст вдъхновени по някакъв начин с работата ми с други хора. Тоест, започнал съм да правя нещо, имал съм някаква задача за решаване вложил съм някакво усилие да реша как да я направя и оттам като някакъв вид субпродукти, като някакъв вид страничен резултат от това се получава нещо, което аз самият не съм очаквал и аз го взимам и започвам да го развивам", каза Емилиян Гацов-Елби.
Той подчерта, че преди да започне да се занимава с театър е бил част от софийската електронна ъндърграунд сцена и като цяло тази музика е самотно занимание. На 17 август 2024 г. ще се появат първите девет нови парчета от една дълга композиция, която музикантът прави повече от три години. По думите му това е от времената на пандемията, когато е имал свободно време да експериментира, да търси нови посоки.
"Това беше време, в което много хора започнаха да си готвят, да се връщат към природата. Това беше много странно време, в което нещо като че се показа, което е възможно да се случи и то доста бързо със света, с начина, по който живеем. И после всичко се върна в нормалното. Тогава покрай различни експерименти и търсене на посока разбрах, че искам да направя неща, които да върна на природата. Много исках да взема едни мегафони, да ги сложа на брега на морето и да върви тази музика. Да е насочена не към някаква публика, не да правим инсталация, колкото аз да дам с моите средства да върна каквото мога на природата, откъдето съм дошъл. Природата - това, което е дивото. Като застанеш на брега вече нашата цивилизация свършва", сподели артистът.
Къде е границата?
По думите му в музиката има пулсация, въздух, нещо от природата на фаровете и е много важно какъв е контекстът. Това е звукът, от който човек би имал нужда, посочи той. До момента Емилиян Гацов-Елби е направил около 60 подобни парчета, но специфичното е, че контекстът е всичко. Относно изкуствения интелект в изкуството той заяви:
"Класическият език на музиката, който поне в западния свят е утвърден, той поне по принцип е един език, който откакто се появиха достатъчно мощни компютри се прави различен софтуер за генеративна, алгоритмична композиция."
Артистът отбеляза, че да се прави изкуство с машина винаги има нужда от куратор.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...