Ако ремонтът на ул. "Опълченска" не бъде реализиран, това ще провали довършването на градския ринг, което е критично важно за ефективното движение в София. В резултат на това, градът ще продължи да страда от сериозни задръствания, особено в централната градска част. Това се посочва в позиция на Столичната община, изпратена до БТА във връзка с недоволство на гражданите от района на ремонта, които седмици наред протестират срещу отсичането на 39 дървета на възраст между 30 и 60 години.
На 18 юли започна първият етап от цялостната реконструкция на ул. "Опълченска" от кръстовището с бул. „Сливница“ до бул. „Тодор Александров“.
Днес започна вторият етап на ремонта, от бул. „Александър Стамболийски“ до бул. „Сливница“, заради което до 14 септември се въвежда временна организация на движение.
Предвидено е целият ремонт да приключи до март 2025 година.
От Столичната община посочват в позицията си, че ремонтът на ул. "Опълченска" е част от първостепенната публична пътна мрежа на София. Неговото разширение и модернизация са не само желани, но и необходими за подобряване на трафика и обезпечаване на дългосрочната инфраструктурна стабилност.
При създаването и одобрението на проекта са съобразени както необходимостта от модернизацията, така и защитата на зелените системи в района, посочват от Столичната община. Направено е всичко възможно, за да се минимизира въздействието върху околната среда. Тук влиза и запазването на съществуващата зеленина, както където е било възможно тротоарите заобикалят дърветата. Въпреки че ще бъдат премахнати 39 дървета, ще бъдат засадени 103 нови. Това включва 50 дървета, които ще бъдат разположени по протежението на улицата, и допълнителни 53 дървета в непосредствена близост.
Дърветата в парка няма да бъдат засегнати, изрично отбелязват от местната администрация.
Освен това подмяната на канализацията, електроинсталациите и трамвайните релси по „Пиротска“ ще позволи ефективно отводняване и електроснабдяване, което е жизненоважно за голяма част от централната градска част.
Ако проектът не се реализира, това ще доведе до реален риск от наводнения при интензивни валежи, отбелязват от общината.
Разширението на булеварда е пряко свързано с подобряването на пътната безопасност. Сервитутът на безопасност при проектирането на пътища изисква минимално разстояние от 3,50 метра на пътното платно, при скорост от 50 км/ч. Ако пътните платна бъдат стеснени, ще се наложи ограничение на скоростта до 30 км/ч, което ще доведе до допълнителни задръствания и неудобства за пътуващите, се посочва в позицията.

Завършено е строителството на фотоволтаична електрическа централа в Общинското предприятие " Зоологическа градина – София ", съобщиха от Столичната община. Инсталацията е с номинална мощност 281 kWp и се състои от 556 фотоволтаични панела, изградени върху покривите на 3 от големите сгради – „Гиганти“, „Големи котки“ и „Кухня“...
Според Конституционния съд, бившата председателка на Народното събрание Наталия Киселова неправомерно е спряла поискания от президента Румен Радев референдум за еврото. Съдът беше сезиран от държавния глава с искане за тълкуване на правомощията на председателя на парламента, след като Киселова изобщо не допусна до обсъждане в пленарната зала..
Омбудсманът Велислава Делчева поиска оттегляне на решението за по-високите цени и новите зони за паркиране в София. Тя се обръща към областния управител на София-град Стефан Арсов, председателя на Столичния общински съвет Цветомир Петров и към кмета на Столичната община Васил Терзиев заради десетки жалби на столичани до институцията, заради..
Официалното откриване на десетото издание на проекта "Поезия в метрото" е тази вечер от 18.30 часа в Полския институт в София . "Това е един от успешните проекти , защото успя да запознае българската публика с много и световно големи поети, и български". Това заяви пред БНР проф. Амелия Личева, главен редактор на "Литературен вестник":..
Приетата от Столичния общински съвет реорганизация и вдигане на цените на синя и зелена зона не само удря гражданите по джоба, но и е откровен саботаж срещу бизнеса. Докато всички властимащи ни обясняват как с влизането ни в еврозоната няма да се вдигат цените, в столицата те скачат двойно, негодуват от Асоциацията на заведенията. Освен това..
Лидерът на гражданската платформа "Изправи се.БГ" Мая Манолова обяви, че подготвя съдебна жалба срещу решението, с което е увеличена двойно цената за паркиране в така наречените "синя" и "зелена" зона в София, а обхватът на двете зони е разширен. Зоните на раздора - как софиянци реагират на реформата в паркирането Според Мая Манолова..
Председателят на “Спаси София” Борис Бонев и Андрей Зографски – зам.-председател на комисията по транспорт в Столичния общински съвет предупредиха на пресконференция, че държавните институции са си присвоили стотици паркоместа в идеалния център на София. Според "Спаси София" държавните институции са присвоили общо над 1000 паркоместа , при..