Зорница Христова и Ясен Григоров от издателство "Точица" за новите им книги за деца:
"В Ясен открих много различен подход към рисуване. Първият ни общ проект бе за един зъл охлюв. После дойде книжката със стари английски детски стихчета "Колко ягоди растат по морето" - колкото повече време минава, толкова повече ми харесва. Много интересен баланс между патината на времето и абсолютно спонтанните рисунки." (Зорница)
"Липсват ми претенциите на класическия художник, преминах към играта. Но играя с мисъл и с уважение към издателите. Връзката ми с тях като автор ми е достатъчна. Всичко, което е израз на свободната мисъл - там е моят интерес. Човешката ни същност е да фантазираме и да си представяме световете в добро." (Явор)
"Мил домашен комар" възникна спонтанно, на шега. Текстът тръгна от смеха, че комарът в дома ми е като втори домашен любимец. Поемата престоя известно време, предположих, че ще я илюстрира с едих замах, както се размазва комар. Подходяща е за четене на глас. Струва ми се забавно да се драматизира, леко театрално е." (Зорница)
"Любима е на тригодишно момиченце и на мен - харесва ми, че е написана като песен, освен смисъла, който създава моста между родител и дете. Като жужене е, текстът достига по различен начин до всеки читател. Казах на Зорница, че искам да я рисувам като жужене, нямах начин да знам накъде ще ме отведе. Увлече ме и ми отне две години. Книгата стана неочаквана. Оставих корицата за накрая. Тя е като апогей на моя труд. Върна ми се желанието за жужене. Имаше и по-нечетлив вариант." (Ясен)
Какви са темите и темичките в книгата и защо тя е сред най-търсените - в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..