Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рискове за безопасността при карането на ел. велосипед или тротинетка

Снимка: Георги Нейков

Наскоро лоша инфраструктура стана причина за инцидент с младо момче, управляващо електрическа тротинетка, при който то за съжаление изгуби живота си.
Това даде пореден повод да се обсъждат и коментират както незавидното състояние на пътища и алеи, така и поведението на някои водачи.

Гост по темата в БНР-Радио София беше Иво Делин от сдружение "Велоеволюция".

Освен проблемите с инфраструктурата, акцент в разговора беше и въпросът до каква степен е редно електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите като средство за придвижване, макар да има съществени разлики, влизат ли в това число и електрическите велосипеди.

Важно е да отбележим, че разликата между велосипеда и тротинетката е в размера на колелото.

Ако искаш да се придвижваш на 2 колела, имаш избор. Но е важно не само с какво, а и как

Заблуда ли е състоянието на инфраструктурата за тези, които карат тротинетка и тези които карат колело?

"Със сигурност. Дори в началото, когато беше първият бум на електрическите тротинетки, много хора смятаха, че това е един бърз и евтин начин на придвижване и попаднаха на по-старите велоалеи в София. Асфалтът по тях е доста кърпен, доста издупчен, с шахти, преправяни по няколко пъти на десетилетие, препятствия, които една мъничка гума с под 5 цола няма как да преминава. Този факт, освен че води до по-некомфортно придвижване, го прави и доста опасно", подчерта Иво Делин.

Част от електрическите тротинетки са доста по-бързи и по-мощни, отколкото би трябвало да бъдат, или поне според позволеното по закон, отбеляза още той.

Електрическите велосипеди са приравнени към обикновените велосипеди, но с две условия – първото е да подпомагат с електрическия си мотор скоростта на движение и това подпомагане би трябвало да е ограничено до 25 км в час, поясни още Делин.

Досега обаче едва ли има санкционирани за превишение на тази скорост, която на практика не се проследява и контролира от никого в България.

Целта на ограничението е да предпазва хората, които имат проблем с придвижването – по-възрастни хора или такива каквито превозват товари, уточниха от "Велоеволюция".

Още конкретика чуйте в разговора на Константин Лавсов в звуковия файл.

Снимка: Даниела Костова
По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Масовото разпространение на грипа се очаква да започне през декември

Масовото разпространение на грипа се очаква да започне през декември, каза в интервю за БНР проф. Тодор Кантарджиев, бивш директор на Националния център по заразни и паразитни болести.  В края на януари и началото на февруари е пикът на заболеваемостта, посочи той. Проф. Кантарджиев припомни, че от пълно здраве грипът те поваля на легло в..

публикувано на 28.11.24 в 10:48
Любомир Аламанов

Бързането да не се изпусне промоцията е психологически похват на Черния петък

Има ли Черен петък или месеците на промоциите преливат един в друг до края на коледните празници. Коледните промоции докосват клиентите емоционално, но на какво залагат търговците по време на Черния петък, разказва в ефира на Радио София комуникационният експерт Любомир Аламанов . “Започват да се чуват и виждат леко истеричните нотки на почти всички,..

публикувано на 28.11.24 в 09:29

След серия от нападения в столичния район "Оборище", живеещите настояват за законодателни промени

След серия от нападения в столичния район "Оборище", заради зачестилите инциденти с жени, а в някои случаи и с деца, районната администрация организира среща с граждани и полицаи. Добрата новина е, че и двамата са задържани и настанени за лечение. Става дума за психично болни мъже, които водят скитнически начин на живот. Единият има криминални прояви и..

публикувано на 28.11.24 в 08:58

Временно закриват трамвайни линии 20 и 23

Заради разширението на мрежата на метрото се въвежда промяна в организация на движението, съобщават от Столичната община. От 28.11.2024 г. до 05.12.2024 г. /включително/ трамваите по линия № 21 ще работят в делник, предпразник и празник, а трамвайни линии №№ 20 и 23 се закриват. Разкрива се временна автобусна линия № 20ТМ , която ще се движи по..

публикувано на 28.11.24 в 08:15

СОС гласува дали да отпусне средства за нова апаратура в общински лечебни заведения

Комисията по здравеопазване към Столичния общински съвет подкрепи всички предложенията за подобряване на условията за диагностициране и лечение на пациентите в София. На днешното си заседание СОС ще гласува дали да се отпуснат средства за покупка на апаратура и ремонти в общински лечебни заведения за над 2 млн. лева. Университетската Първа МБАЛ "Св. Йоан..

публикувано на 28.11.24 в 07:40

Очаква ни слънчево време с разкъсана висока и средна облачност

През днешния ден ще преобладава слънчево време с разкъсана висока и средна облачност. Мъгливо ще се задържи в западната част на Дунавската равнина, докато видимостта в останалите райони около обяд ще се подобри, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. Ще духа слаб източен вятър, а в източните райони и временно умерен от югоизток...

публикувано на 28.11.24 в 07:15

"Форум", 27.11.24: Когато има политическа нестабилност страдат и вътрешните, и външните инвестиции

Тази седмица в студиото на "Форум"  водещият Лъчезар Христов разговаря с икономиста  Георги Вулджев и журналиста Едуард Папазян. Темите в предаването днес са: Провал на шестия опит за избор на председател на Народното събрание - Усещам, че ДБ ще "гласува с отвращение" при следващото гласуване за председател на НС, коментира Едуард..

публикувано на 27.11.24 в 18:35