"Лично аз съм помагал на хора, които не са педагози да влязат в училище като хонорувани преподаватели, като заместници в някои часове, за да могат да помогнат на училището да се развие по-добре в дадено направление. Това има две предимства - едното е, че така влиза човек, който е от практиката и така може да разкаже интересни истории от неговото ежедневие и да мотивира децата да учат повече по даден предмет. От друга страна недостигът е голям и постоянно има търсене на такива учители", сподели той.
По думите му начинът, по който трябва да се преподава е приложно, чрез примери, чрез нещата от реалния живот и задаване на въпроса "защо". Той отбеляза, че има идентифицирани 4 компетентностни области, с които всеки един преподавател трябва да разполага, като в академията се покриват три от тях. Четвъртото направление е твърдото знание по дадения предмет. И добави, че се търсят хора, които са с висше образование.
"Нашите обучения са насочени винаги към развиване на конкретни практически знания и умения, които могат да се приложат още на следващия ден от учителя в неговата класна стая. Имаме най-различни обучения като дигитални умения, използване на изкуствен интелект, медийна грамотност, емоционални умения свързани с развитие на всякакъв вид компетентности в емоционално направление. И цялостната програма обединява тези обучения и ги подрежда по някакъв смислов начин така, че да помогне на един човек, който иска да влезе в училище да придобие трите компетентностни групи", каза Георгиев. И поясни, че това са дигитални умения, организационни умения и социално-емоционални умения.
От 17 септември започва въвеждащо обучение, което е безплатно за всички желаещи, като до момента са се записали около 700 човека. На 1 октомври започва цялостната академия, която ще продължи до края на юни 2025 г. Георгиев посочи, че ако един човек започне да учи следдипломна квалификация той вече има право да преподава. Всички филоложки специалности в университета дават педагогическа правоспособност. Според думите му една от големите причини учителите да не искат да продължат след първата година е, че те не се чувстват подкрепени. Материалната база също е възпираща, коментира той и добави, че голяма част от проблемите биха се решили, ако не се позволява на хора, които не са учители да стават директори на училища.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..