"И да издаваме книги и да не ги издаваме и просто да си стоят за нас, мисля, че писането и четенето са най-добрият начин човек да прекарва времето си и да канализира малко емоции и потиснати чувства. Доста неща излизат между другото", сподели авторката.
Как е станал преходът от поезия към проза и лесен ли е той?
"И да и не" - гласи отговорът на Генчева. По думите й самото писане е дошло естествено, но признава, че от много години е отричала това, че ако започне да пише роман ще може да го завърши. И допълни:
"Писането си е писане, думите са си думи и когато човек обича да ги използва и да борави с тях, формата не е от голямо значение."
Тя категорично заяви, че никога не е имала писателски, или читателски застой, както гласи клишето. Романът е психологически трилър и до самото му завършване не е имал име, сподели авторката.
"Реално както във всяка една книга мисля, че сюжетът по-скоро служи на по-висша цел и на по-дълбока тема. В романа са силно засегнати темите за загубата, особено за една жена, за загубата, която тя може да преживее. За загубата на доверието в хората, за загубата на пътя към себе си, това да се съмняваш вече в собствения си вътрешен глас и интуиция и изобщо как човек може да се промени коренно в следствие на тези събития. Опитвала съм да засегна и малко по-дълбоки теми, които се преплитат със самия сюжет и се надявам да допадне на читателите, които обичат житейски теми, които обичат мистерията, трилъри и динамични действия", загатна тя.
Не всичко на страниците е преживяно от нея, но ние всички не сме много различни в емоциите си. И както с поезията, така и в романа - това е нишката, която свързва читателите, писателите и изобщо хората един с друг, тази споделена емоция. "Ние всички имаме един часовников механизъм отвътре", заяви младата авторка.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..